Top
Approvals 10/3 ▼
s8anicslayer (5) - 2549d ago Cancel
StillGray (3) - 2549d ago Cancel
cl1983 (2) - 2549d ago Cancel
220°

Call of Duty's Old Engine Prevented Addition of Female Soldiers

Mark Rubin knew things had to change on the technical side to add females to Call of Duty.

Read Full Story >>
gameranx.com
Create Report !X

Add Report

Reports

+ Updates (1)- Updates (1)

Updates

Changed from Pending to Approved
Community2549d ago
The story is too old to be commented.
windblowsagain2549d ago

ROFL.

Just as bad as the next gen fishes.

GreatGamePlay2549d ago (Edited 2549d ago )

"Call of Duty's Old Engine Prevented Addition of Female Soldiers"

Probably because of Breasts.

Salooh2549d ago

This is called invisible innovation that only developers know about it . Don't talk about something you don't know about . Now shush ..

wallis2549d ago

No seriously what do they have to add? A model and animations? What "technical" limitations are there? This is just utter nonsense.

Salooh2549d ago

You guys didn't get the /s lol

Army_of_Darkness2549d ago

They weren't able to reuse the models from previous cod's due to breast and long hair! Lol! Can't go off spending money on a new female model now can we?! Hahaha! Oh activision, you so ridiculous.

NateCole2549d ago

Boob simulation would have crashed their engine i guess lol!

I am confused as anyone here with this.

Winter47th2549d ago

COD addicts are the only one who would be fed this bullshit happily.

SilentNegotiator2548d ago

How does an engine "prevent" you from having slightly different character models?

bakasora2548d ago

What the hell is this guy smoking? He thinks gamers are stupid?

+ Show (5) more repliesLast reply 2548d ago
-Mika-2549d ago

Damned if you do and damned if you don't.

Salooh2549d ago

They shouldn't brought the subject , they simply didn't want to put womans before and now they want. But why say these bullshits ?. The argument was between people about womans not about the engine so no reason to bring bullshit statements..

FITgamer2548d ago

In the world of COD augmented=new.

Spenok2549d ago

Yeah total BS right? How does that even makes sense?

More than likely they just didn't want to put the extra money in to make the animations and voice work original for female soldiers.

Hicken2548d ago

It's even more BS cuz it's the same damn engine.

2549d ago
+ Show (2) more repliesLast reply 2548d ago
Khordchange2549d ago

That is the dumbest thing i have ever heard

admiralvic2549d ago

Does this make the old CoD engine sexist?

ginsunuva2549d ago

There was an "old" engine?

boldscot2549d ago

Yeah, and they're still using it.

AnteCash2549d ago (Edited 2549d ago )

What a pile of bull.
They think ppl are that stupid??
http://www.reactiongifs.com...

Majin-vegeta2549d ago

Let the V-bagging commence gentlemen.