570°
Submitted by cyborg 1457d ago | news

Michael Pachter’s XBL account gets hacked

GM writes: Looks like some hackers didn’t take too kindly about Industry analyst Michael Patcher’s predictions, most of which turns out to be complete duds. (Michael Pachter, Xbox 360)

« 1 2 »
Abash  +   1457d ago
The guy plays video games? News to me, he just sounds so out of touch with the gaming world with most his predictions
Sunhammer  +   1457d ago
Talking all that trash...
Michael Fudge Packter got what was coming to him. Nothing more, nothing less.
tehpees3  +   1457d ago
didn't predict that did you Pachter

lol looks like kramun already beat me to it
#1.1.1 (Edited 1457d ago ) | Agree(13) | Disagree(6) | Report
Treyb3yond  +   1457d ago
Hahahahahahaha!!!!

This is the best news!
Istanbull  +   1457d ago
This just shows how bad Pachter is at his job, he couldnt even predict this, what makes you think he will predict anything bigger and more awesome?
Focker420  +   1457d ago
I find it funny that all of you are so bitter against Pachter when he actually hasn't really done anything. Hes just an analyst who's job is to make predictions, yet you treat him like hes the devil.
gaffyh  +   1457d ago
I've got no problem with Pachter, but this proves that XBL isn't as secure as people think, because this sort of stuff happens every day on the service.
humbleopinion  +   1456d ago
So Sunhammer, you're basically saying that people deserve to have their user account hacked just because they say something you don't agree to?

I wonder if you will have the nerve to tell that to 70+ million people who got their account hacked recently on PSN.
rjdofu  +   1457d ago
Seriously I just lol so hard when i read the title.
midgard227  +   1457d ago
Xbox live is insecure, switch to ps3 :)
Psfan999  +   1457d ago
I can't tell if you're serious or not....
f789790  +   1457d ago
It doesn't matter. There is no such thing as a secure system when it is on the internet. Not even quantum cryptography can prevent all intrusions because there's always a way in.
#1.3.2 (Edited 1457d ago ) | Agree(5) | Disagree(0) | Report
Mustang300C2012  +   1457d ago
Execpt the system didn't get attacked his account did which is associated with the email which is what got hacked. I wish some of you would know the difference.
humbleopinion  +   1456d ago
Yeah, and I also heard that there was a guy who got a paper cut while trying to build an Ikea stool in Oslo.
Sweden is insecure! let's all move to Libya!
egidem  +   1457d ago
The funny thing is he couldn't predict his own account getting hacked. There's some sort of irony here.

I don't know, but lately anything that comes out of this guy's mouth as well as Hip Hop Gamer's mouth should never be taken seriously.
#1.4 (Edited 1457d ago ) | Agree(0) | Disagree(3) | Report | Reply
kikizoo  +   1457d ago
"Bububu xbl is 100% secure"

lol...and lol@patcher the xfanboyz bad predictionist?
Sonyslave3  +   1457d ago
Damn ps3 fans finally got him lol
HolyOrangeCows  +   1457d ago
I'm sure it never crossed your mind that fanboys of other consoles could possibly have attacked other networks.

Edit:
Yeah, ps3 fans hate Pachter, so they bought 360s and hacked his account. HILARIOUS "joke" that someone named "SonySlave3" and other similar types of people would find a gas.
#2.1 (Edited 1457d ago ) | Agree(3) | Disagree(7) | Report | Reply
MidnytRain  +   1457d ago
There's this thing called a joke...
MidnytRain  +   1457d ago
Dude, seriously, calm down. You didn't find it funny. Okay. Move on.
kramun  +   1457d ago
I bet he didn't predict that would happen. If he had he most likely wouldn't have got hacked, such is the power of his predictions.
Karooo  +   1457d ago
lmao owned
Kon  +   1457d ago
Who cares? He is just a normal person after all.
Kee  +   1457d ago
Normally I hate on hackers but I give them commendation on this occaision.
Jack-H  +   1457d ago
Woah! What was that? Did you just see that sh*t?! I think it was a fairy.
Kee  +   1457d ago
yeah, that's amazing. :)
ALFAxD_CENTAURO  +   1457d ago
Lol.
S_C  +   1457d ago
And this is news because ........ theres some sh*t and pointless articles on here that get approved fairplay
HardCover  +   1457d ago
you've been a member since '08 man.

You must have the worst observational and adaptive skills on the internet if you haven't gotten over the fact that N4G isn't perfect yet.

Also - People will disagree with you and not explain why. You may even run into blatant fanboys.

Be careful out here, N4G isn't serious business by any standards.
S_C  +   1457d ago
I noticed it along time ago thanks dont need your sarcastic remarks, but thought id just air my thoughts ive been think for, for a while
SuperDopetastic  +   1457d ago
heehehaahahahahaha...lmao sorry that was funny
Redempteur  +   1457d ago
i can see the hacking ..

Q: " what is your mother maiden name ?"

A: "Patcher"

Please enter your new password ..
soundslike  +   1457d ago
...you have demonstrated supreme knowledge of what a "maiden name" is.

/s
LarVanian  +   1457d ago
He was probably making a joke of how Pachter could be inbred lol
#10.1.1 (Edited 1457d ago ) | Agree(6) | Disagree(0) | Report
Redempteur  +   1457d ago
it was indeed a joke ..

but this stuff is too hard to understand to some people

i'll do it like you and add /s next time

/s
M-A-R-S-H-A-L-L  +   1457d ago
Nothing is hack-proof.
RevXM  +   1457d ago
Tomorrow: Patchers dog fetched the newspaper.

And hacking is nothing new. Not on XBL either.
#12 (Edited 1457d ago ) | Agree(6) | Disagree(3) | Report | Reply
yandoo  +   1457d ago
it's Pachter, not "Patcher"
EliteDave93  +   1457d ago
Payback is a bitch aint it Mr pachter?
#14 (Edited 1457d ago ) | Agree(3) | Disagree(15) | Report | Reply
Series_IIa  +   1457d ago
Payback for what exactly?
iamnsuperman  +   1457d ago
I really do not get the abusive/board a line psychotic hate. He gets some things wrong but what he says has logic to it. People need to grow up some of this hate is just childish. What has happened is bad getting hacked is annoying
#14.1.1 (Edited 1457d ago ) | Agree(5) | Disagree(1) | Report
Frak  +   1457d ago
BOOOYAHHHH
lil Titan  +   1457d ago
this wont stop his crap predictions but nice to hear he got hacked lol
MARKUS_MAX1MUS  +   1457d ago
Who is this roody-poo?
blackburn10  +   1457d ago
So Karma DOES work. First Anon then this idiot. I DO believe.
SeraphimBlade  +   1457d ago
HA! Couldn't speculate THAT, could you?!
KingSlayer  +   1457d ago
I thought XBL was a fortress surrounded by money, paid for the by use of free services everywhere else. Maybe MS should send us out AllClearID subscriptions too?
#20 (Edited 1457d ago ) | Agree(6) | Disagree(8) | Report | Reply
No Way  +   1457d ago
@KingSlayer -
Yeah.. because in order to type in the correct password, you must hack Live first. -.-
#20.1 (Edited 1457d ago ) | Agree(5) | Disagree(3) | Report | Reply
KingSlayer  +   1457d ago
Yeah, cause guessing passwords is the new hacking craze -.-
B1663r  +   1457d ago
And the story appears to be completely fake...
cyborg  +   1457d ago
It's not fake
but he has removed the tweets from his account. But worry not because I had captured screengrabs before posting the story and have added them on the website now.
MARKUS_MAX1MUS  +   1457d ago
Why would you even care about garbage like this? I mean who is this guy? why do people talk about him? all I see is a middle aged man looking for a purpose in life so he predicts what will sell and what wont.....anyone can do that.

Infact have a bash right now, I predict the Next Generation Portable from SONY wont sell well because it will have a high price tag.
kookie  +   1457d ago
pachter not patcher
CommonCent  +   1457d ago
A disagree for correcting a misspelled name. If any hackers are reading this can you delete this site off the internet.
kookie  +   1457d ago
hahaha
ninjagoat  +   1457d ago
I don't like the guy but i Hate hackers more so i hope his account gets sorted for him.
Michael-Jackson  +   1457d ago
It doesn't matter, he has contacts so he can easily get his account back.
unknownhero1123  +   1457d ago
wow, that sucks for him and I can't believe what some of you guys are saying. I don't wish for anyone to get thier account hacked. I know you guys wouldn't like it if it happened to you so don't gloat over someone's misfortune like that.
maxcer  +   1457d ago
wow, gotta love the two-faced pricks on this site.

anything Sony - "FUUUUUU hackers get a life!"
"goddamn, hackers are gay and marry eachother"
"I wanna punch these hacker in the face because I'm an internet toughtguy"

anything else - "LOL at Pacter getting hacked, good job hackers"
"payback! for what, i dunno but YEHAA!"
Shok  +   1457d ago
That's N4G for ya. The tone of the song always changes:

Mass Effect 2
Gabe Newell

and now;

Hackers
DUSK506  +   1457d ago
yup thhat's N4G, for ya. Generalization after generalization
Shok  +   1457d ago
All because this guys constantly gives wrong predictions he deserves to be hacked? Listen to yourselves, you sound foolish. All because he's wrong half the time doesn't mean he's EVIL or a bad person. God.....
MasterCornholio  +   1457d ago
I never thought he had an XBOXlive account. The guy was always bashing the video games industry so i thought he didnt play them. Oh well at least he got taught a lesson just like Major Nelson.
YodaCracker  +   1457d ago
Pachter is a freakin' video game analyst. What on Earth are you talking about? And what did Major Nelson do to deserve being "taught a lesson"?
MasterCornholio  +   1456d ago
No you got it wrong. He is a financial analyst and does a lot more than just analyze video games. He does have a show on gametrailers though where he answers the public questions about the video game world.

Larry Hyrb made a statement saying that because XBOXlive is a closed network its impossible to hack. That statement convinces the public of something that isn't even possible. Any person knows that no online network is 100% secure thus the statement that Larry Hyrb was making was false.

BTW i was doing a little bit of diggin on you and i found these comments

"All those games sure are helping the PS3 in sales. I mean, just look at the Q1 2011 financial reports. Microsoft sold a paltry 2.7 million Xbox 360s, while Sony sold a tremendous... wait a minute. The ****... Am I reading this right? Sony only sold 2.1 million PS3s? You've got to be... Excuse me, I suddenly feel very ill."

"I had unprotected sex with her in our black daughter's bed to punish her. She moaned, then she said "you are the king I always knew you would be", then she moaned again, and then she said "stop all this violence and killing", then she moaned a few more times. Then after we were done, she gave me an old worn rug as a gift."

Yodacracker WTF i mean seriously you need help

"Xbox 360 version - 94 with 27 critic reviews
PS3 version - 94 with 17 critic reviews

Hmm... it's funny that practically every single multiplatform game gets far more reviews on the 360. It just goes to show which HD console is considered the lead console of this generation. "

"Killzone 2 Week 1: 750,000
Killzone 3 Week 1: 500,000

That's pretty awful considering the PS3 install base is now nearly 30 million units larger than it was back at the time of Killzone 2's release. A big exclusive FPS game like this is expected to sell much better.

This could pretty much be seen coming though. It wasn't getting nearly as much hype as its predecessor, and Killzone 2 really stood out in the graphics department, while more PS3 games are in the same graphical department as Killzone now. It could also be seen in the preorders. Last week, Gears of War 3 had more preorders (over 30 weeks from release) than Killzone 3 has on its final week before release. Sad.... "

I was wondering why you defend Larry Hryb so much and i just dug up comments pointing you to be a 360 fanboy. I also found that disturbing comment on the net but i didnt know if you were joking or you really meant it.

Seriously How old are you?
#28.1.1 (Edited 1456d ago ) | Agree(0) | Disagree(1) | Report
MR LOOKINGBILL  +   1457d ago
this is old news.
TXIDarkAvenger  +   1457d ago
LOL, Sony fanboys attacked after Patcher's comment about PS Vita. JK calm down folks.
« 1 2 »

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
30°

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes Free For a Month for Japanese PlayStation Plus Members

14m ago - Konami and Sony Computer Entertainment announced today that Metal Gear Solid V: Ground Zeroes wil... | PS4
20°

Visual Novel Serafina’s Crown Looks to Get Greenlit

27m ago - Hardcore Gamer: "A new visual novel by the name of Serafina’s Crown hit Steam Greenlight today. I... | PC
Ad

See what games are coming out in 2015

Now - Visit our release calendar to see what games are coming out in 2015. | Promoted post
20°

Pinewood Launches Motion Capture Partnership

27m ago - Building on the Pinewood Group’s expanding service offering, such as the provision of 3D printing... | Industry
30°

Victory Point’s E3 2015 Microsoft Predictions

27m ago - E3 2015 is slowly creeping towards us. This week, Victory Point has been taking a look and making... | Xbox One
30°

Magnetic: Cage Closed Review | Hardcore Gamer

28m ago - It’s impossible to shake that Portal feeling while playing through Guru Games’ Magnetic: Cage Clo... | PC