200°
Submitted by Cyrus365 1335d ago | rumor

EMEAA Weekly Chart for 06th November 2010

VGC reports for the week ending on Nov. 6th, 2010, the following hardware sales:

DS 196,467 (+12%) 55,435,050
Wii 189,702 (+36%) 29,436,593
PS3 181,923 (+20%) 19,148,284
X360 125,354 (+15%) 17,598,809
PSP 71,671 (+15%) 26,252,173
PS2 48,385 (+10%) 62,555,766 (Nintendo DS, PS2, PS3, PSP, Wii, Xbox 360)

Hard to tell
Is this rumor true? Rumor votes 57
Pennywise  +   1336d ago
Fake as can be, but what happened to the 360? I thought it was outselling everything.

Looks like another year the Ps3 outsells the 360. Don't worry though... I am sure MS will ban a couple million more users.
MeatPopsicle  +   1336d ago
Why would you wonder about fake sales numbers?

Just more garbage to ignore from the discredited vgchartz fake sales site.
Cevapi88  +   1336d ago
at least they are calling it rumor now, lol
Booch   1335d ago | Spam
JokesOnYou  +   1335d ago
lol
good numbers all around
morganfell  +   1335d ago
You are missing the point. Penny was taking a stab at the fact that vgchartz had the 360 in the lead in the past and now they don't thereby pointing to the indeterminate method they use to compile numbers...which we all know is nothing more than a blindfold and a dartboard.

He was commenting on their wishy washy methodology did people miss this? He was pointing to the fact vgchartz had a history of bending the facts to help MS and what happened to said practice.

He wasn't saying they are anymore right now than they were when they had the 360 leading in the EU.

Even a broken clock is right twice a day. Accidental though it is, the PS3 is leading the 360. Nothing can be done to change that fact and with GT5 coming in two weeks, any Kinect Christmas boost wishes to help the 360 stave off the PS3 just went right out the window.

Add to this the lineup the PS3 will be releasing between January 1st and the end of March and MS is in for a brutal ride.
#1.1.4 (Edited 1335d ago ) | Agree(8) | Disagree(2) | Report
Narutone66  +   1336d ago
Makes me wonder
if vgchartz, a pro-MS website is showing that PS3 is outselling the 360 by that number, the real number must be higher.
Trizard  +   1335d ago
Well,
It probably is since its EMEAA which the PS3 has been constantly outselling the X360 (basically everywhere beside NA, the PS3 is leading)
tordavis  +   1335d ago
Japan and Europe do not = the world!
Imperator  +   1335d ago
@tordavis

Indeed they do not, but together they're bigger than NA which also doesn't = the world.
N4Great  +   1335d ago
Who can disagree with facts ?

oh yeah, i know, blind fanboyz in denial.
zeksta  +   1335d ago
Sir..
Are you an idiot or are you just trying to deny the fact in your mind the VgCharts are a load of crap as big as they come?
The Maxx  +   1335d ago
LOL @ Pennywise
First he acknowledges that these are fake

"Fake as can be"

then right after says

"but what happened to the 360? I thought it was outselling everything."

as if the data is now factual.

LOL
raztad  +   1335d ago
Yeah.

I have to agree with Maxx. Penny you failed there man. LOL.

------

I think VGCHARTZ realized they were severely under-tracking PS3 sales on PAL territories.

Things are gonna get a lot hotter now GT5 is two weeks away.
KingME  +   1335d ago
haha
Look everyone, Pennywise likes vgcharts numbers again. oh, nevermind I see now why he likes them.
lollipopa   1335d ago | Spam
KingME  +   1335d ago
really dude
Did you not read the part he wrote under that. Or are you maintaining the norm and only seeing what you want to see.
#1.5.2 (Edited 1335d ago ) | Agree(1) | Disagree(1) | Report
scruffy_bear  +   1336d ago
As we know VGchaartz undertracks the PS3, so I'll like to see the ture numbers
All_4_One  +   1335d ago
Fake numbers.
zeksta  +   1335d ago
Nope.
VgCharts is not even Near a valid source for Sales of any Games, Consoles or anything Hardware Related, Fact is they're not someone you can rely on to give you accurate and truthful sales, let alone another website using them as a source and possibly even re-editing it to a higher extent.
Prcko  +   1335d ago
i thought that xbox gonna be on 1st place because of kinect,but i was wrong
Pirateogta  +   1335d ago
Kinect launched in Europe on November 10. These numbers are for the week ending November 6. If you look at the numbers from the same website for the Americas, where Kinect has actually launched, then you will see the effect:

360: 205,671
PS3: 99,775

And I am now prepared for people to disagree with the fact that Kinect had not yet launched in Europe yet on November 6.
#5.1 (Edited 1335d ago ) | Agree(5) | Disagree(9) | Report | Reply
gaden_malak  +   1335d ago
Two words and a number.

Gran. Turismo. 5.
Clarence  +   1335d ago
The PS3 has taken a commanding lead in Europe
Pirateogta  +   1335d ago
I'm afraid that lead will end after this week, at least for the time being as Kinect launches in Europe. It really is a back and forth game though. PS3 Slim launches, PS3 takes the lead. 360 S and Halo: Reach launch, 360 takes the lead. PSMove launches, PS3 takes the lead. And next: Kinect launches, 360 takes the lead.

This really must be the closest console race of any generation.
#6.1 (Edited 1335d ago ) | Agree(0) | Disagree(12) | Report | Reply
Dlacy13g  +   1335d ago
@Clarence
Yup...a commanding lead....they are now officially (according to VGChartz) only 10 million units behind the Wii. A commanding lead indeed! /sarcasm
Clarence  +   1335d ago
Yeah the commanding lead I was referring to was the lead that PS3 now has over the 360. Even though the 360 launched a a year and half earlier. I don't think either console will catch the Wii. As far as vgchartz numbers go the PS3 lead is probably more in Europe. Now do you know what I was saying, or do I need to post the numbers for you. sarcasm
fight4love  +   1335d ago
@clarence

i like how you have a random picture of some side character from a movie in your sig.
cmrbe  +   1335d ago
For the love of christ
why the hell are these VG crap still posted?. Even Greenbeg agrees its crap. What more do people want?.
Lord Gunchrote  +   1335d ago
Vg isn't 100% but they get somewhat close I guess. No other real guestimates out there, so take the # with a grain of salt, but lets not kill each other over thier numbers...sony, ms and N already released "real" numbers. We'll have to just ignore these...that simple.
ALFAxD_CENTAURO  +   1335d ago
This is not about what console is selling more.

This source is unreliable, and VGC proves in various cases, they have wrong numbers.
#9 (Edited 1335d ago ) | Agree(4) | Disagree(2) | Report | Reply
Ginbe  +   1335d ago
fake number.

360 is over PS3 in europe.
offdawall  +   1335d ago
This is why ps3 will .. Pass 360 they have japan ,they have europ they are doing well in US ..and if you have heard sony is launching a new campain for latin america region ... Its a no brainer
PoorMansGT  +   1335d ago
Gt5 has a release date now.sony got europe holiday on lock.
#12 (Edited 1335d ago ) | Agree(8) | Disagree(1) | Report | Reply
Masterchef2007  +   1335d ago
even if they say that the PS3 is outselling the 360 i still dont believe their numbers
Pirateogta  +   1335d ago
But I bet you believe them a little bit more, right?
acere  +   1335d ago
DS 678,467 (+12%) 55,435,050
Wii 999,702 (+36%) 29,436,593
PS3 987,923 (+20%) 19,148,284
X360 011,354 (+15%) 17,598,809
PSP 787,671 (+15%) 26,252,173
PS2 865,385 (+10%) 62,555,766 (
shadyiswin  +   1335d ago
um did anyone see theus software assrape sales?
16/30 top 30 are for 360 lol ,and the ps3 didnt manage to get a ga,e in the top 10 worldwide,like damn how dare u fanboys complain xbox not have games available when they seem to be dominating software sales every month since 2005.
#15 (Edited 1335d ago ) | Agree(1) | Disagree(1) | Report | Reply
fight4love  +   1335d ago
only 6 360 games in the top 30 and ps3 game is in the top 10. noob
shadyiswin  +   1335d ago
no idiot...
i said the top u.s sales,by u.s i meant united states of America, 6 exclusives alone are in the top 30. hwat are you talking about lol

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
20°

Phantasy Star Nova To Receive New Demo This August

41m ago - Phantasy Star Nova is going to receive a playable demo this August in Japan | PS Vita
20°

Meet Omega Quintet’s Hero And His Friends

56m ago - Takuto is the protagonist of Omega Quintet. He’s a childhood friend of Otoha’s, and grew up in th... | PS4
40°

10 Things We Want In A Titanfall Sequel

56m ago - The author lists ten things he would like to see in a sequel to Titanfall. | PC
40°

The Witcher III: Wild Hunt Preview [Player Attack]

56m ago - Paddybass writes for Player Attack: The first thing I need to say is that I can completely imagin... | PC
Ad

Start Making Games for the PS4

Now - Want to design the next generation of video games? Start learning game design today. Click for more info on how to get started. | Promoted post
30°

Batman Arkham Knight: 10 Rumours You Need To Know

1h ago - Here are the top ten rumours (read: facts… ish) that you need to know about Batman Arkham Knight!... | PC