Top
The story is too old to be commented.
wwm0nkey2235d ago

Looks legit to me, also Kentic compatible? looks like we have the name of Natal now too!

Aquanox2235d ago

If Microsoft pulls a new console desing + sucessful Natal reveal + Big Hardcore Announcement they will steal the hell of this E3 and the hype it deserves for months to come.

Tomorrow, it's gonna be so interesting. It's kill or die Redmond.

Anarki2235d ago

That 360 looks more like a PC!! LOL

Looks sexy though, let's hope it's right. I'll be trading my Elite!

Razmossis2235d ago

Not much of a redesign tbh

GrieverSoul2235d ago

If that is true it looks sick!!! I like it!
If it comes with reliability than I will Jump In for sure!!!

Also, Kinetic is a nice name for Natal.

Dom63902235d ago

doesnt really look like a real poster theres none of the new green "waves" we have been seeing on all the xbox stuff

HolyOrangeCows2235d ago

It's like they forgot to redesign the other half, lol.

I wonder if it's smaller.

Anon19742235d ago (Edited 2235d ago )

Microsoft has been really pushing social networking for the past while. I think it's more likely that Kinect is going to be some type of social networking thing they'll try to tie into the 360. We all saw last year with Facebook and Twitter that Microsoft is anxious to get people social networking with their 360's.

If it weren't for the fact that the MS smart phone is called the Kin, I probably would have guessed this is the new name for Natal as well. Good catch by cgoodno.

I've got to say, I kinda like the look of this 360. I think this looks legit and the missing wi-fi was always a pet peeve of mine (mostly because I had to shell out for it myself when I bought my new house). I wonder what the price tag on this will be?

Edit at Cows above: Doesn't look any smaller to me, judging on the size of the drive compared to the rest of it. I never thought the size of the 360 was a problem. Remember the original Xbox. That was my favorite console last gen and the thing was built like a tank.

Chubear2235d ago (Edited 2235d ago )

Looks nice and sleek. Kinda like a PC tower kinda. Don't know if that look is going to appeal to kids and soccer moms but gamers will like it.

Darkstorn2235d ago

My question - is it actually slim?

Delive2235d ago

I thought it said Kenetic, which would be cool for a Natal name (like energy in motion), but Kinect?

Noctis Aftermath2235d ago (Edited 2235d ago )

It does look legit but neogaf was the first to bring this to light, no credit given?

Also the size is roughly the same as the current 360 so this isn't a "slim" version but more of a redesign(and a visually poor one at that).

Look at the Disc trays for size comparisons.

kneon2235d ago

Of course it's hard to really judge the scale of the thing from that photo but it does look more like a case redesign than a new slim model. Still it looks a lot better than the current design. Maybe the driving force behind the design was more efficient airflow rather than reduced size.

D4RkNIKON2235d ago TrollingShow
qface642235d ago

this is pretty much CONFIRMED to deny that is to be foolish

but actually looking at it you can tell that it is in fact not slim
technically speaking it is smaller because of the bent sides so that technically makes it smaller but not slimer

also this is a MASSIVE leak how can they steal the show now if you 1 of their BIGGEST announcements has already been leaked?
kinda like sony and the psp go last year

-Alpha2235d ago

We knew a slim/redesign was coming for a long time. I just want to know what it features and I want to hear it from MS themselves that the console has an acceptable failure rate.

I'm upset because I was this new model, and I just bought an Elite. Feel foolish because I've rarely used my 360 and I could have likely saved a lot of money.

Where is the pic gone btw?

kneon2235d ago

I don't expect them to say anything about failure rate. And we can't really have any idea of the failure rate until the new unit has been out for a couple of years.

villevalorox2235d ago

lol. Yeah, being from the usa I'm kinda scared! they said this secret was more secure than the Presidents nuke code! D: ahhhh. shit! the would shall be ending in no time!

ThanatosDMC2235d ago (Edited 2235d ago )

Glad to see more vents. I just hope it doesnt sound loud. Also, it's the inside that counts. My tower looks like crap but it's damn powerful. I hope they made the 360 specs better... but i doubt it since it'll screw with older 360 models.

They'll probably make it like the PS3 and use 2.5" drives.

gaffyh2235d ago (Edited 2235d ago )

This is definitely real now, and looks good to me.

@ThanatosDMC - The 360 already uses a 2.5" HDD, just that it is encased which makes it bigger. But yeah I expect they have a smaller encasement, if any.

Bloodraid2234d ago

I don't really think that showing a new console redesign and Natal (which has already been shown on many occasions) alone will steal the show, just how Sony isn't going to steal the show with another PS3 model & Move.

Hopefully Microsoft has a few interesting things up their sleeve, I'm kind of interested to see what they've got.

Sony's conference should be pretty impressive as well. Seeing as they've released so much stuff before E3 this year, I imagine they've got a plethora of stuff to show. Lets just hope their main focus isn't Move.

Also; about the 'Kinect compatible' thing. Does that mean that current 360 consoles won't be able to use it? If that's true than I can't see it selling too well.

NaViTo2234d ago

Looks like the bastard son between a Wii and a Alienware PC! Very ugly.

ShinMaster2234d ago

I agree, it looks a lot more like a PC now...

+ Show (19) more repliesLast reply 2234d ago
Imperator2235d ago (Edited 2235d ago )

If they really do fix all the hardware problems and price it right (no more than 200 bucks), I'll probably pick one up. Looks kinda nice.

morganfell2235d ago

If they show new hardware they likely will not give a price. And it won't be cheap. But they won't say that. They will let people presume it might be cheap and then they will use the launch of Natal to announce the new price and try to soften the blow.

MS will try to get as many people to hold off buying a PS3 this summer and fall by letting them think the new console will be a steal this fall and Natal will actually function like Minority Report. They have used the tactic before.

Parapraxis2235d ago

I'd like to know how big it is.

BannedForNineYears2235d ago TrollingShow
SOAD2235d ago

Other comments from Morganfell that you might enjoy.

"Mark my words. Gears of War 2 will be demoed on the PS3 at E3."

Imperator2235d ago

I doubt MS would price this higher than the 360 already is. It's new hardware, not a new system. I know MS is known for overpricing things, but if they want to keep on par with Sony and Nintendo, they will not raise the price. Heck, they may even lower it like Sony did with the slim.

-Alpha2235d ago

Omg I'm so mad I bought an Elite so late in the game, I want this! Where is the pic by the way, did they take it down?

Parapraxis2235d ago (Edited 2235d ago )

Here:
http://i.imgur.com/7srDh.gi...

@Alpha, aside from the integrated wi-fi, I don't think you are missing much.
It certainly doesn't look "slim" look at the size of the disc drive for reference.

ThanatosDMC2235d ago

If you bought it at Best Buy, you can give it back for the newer version.

+ Show (5) more repliesLast reply 2235d ago
Drac2235d ago

Looks like a black PC, need to see pic's of it and the current model next to each other, to get a good idea of size.

Hope they've put the brick inside the console this time.

mrv3212235d ago ImmatureShowReplies(7)
EVILDEAD3602235d ago

WOW..talk about wanting a leak to come true..Natal named 'Kinect'? ..The plot thickens..

Can't wait till every journalist on the planet runs out of 'Circe' tonight and starts blogging from their I-phones..

So close but so far..

Inside_out2235d ago (Edited 2235d ago )

Well, if this is fake, it's the best one I've seen...Damn...the machine does look really nice...I have 2 360's right now, one upstairs, one downstairs, but man, that looks great...Maybe, one in the basement with a new 3D compatible TV...one can dream...I hope this is real...There is no doubt a new machine is coming...There were no adverts this week for 360 where I live...NONE...and Fathers Day is coming up...Who would buy the old ones if this thing is real...

BTW...M$...I hate you...ALSO...I hope someone cams the presentation tonight...I'll wait up just in case...Tomorrow will be crazy...Whats Sony and Nintendo doing again...lol...NOT a fan of Kinect..like Natal better...just saying...

iNcRiMiNaTi2235d ago (Edited 2235d ago )

Hmm a patent for a product called Kinect

http://tarr.uspto.gov/servl...

Labeled under computer software, computer hardware, and computer peripherals.

Last Applicant/Owner of record:
Microsoft Corporation

Also microsoft phones are called Kin one and Kin two. http://www.engadget.com/201...

Kin...ect? Connect? Don't really like the name

jack_burt0n2235d ago (Edited 2235d ago )

its a decent name kinect connect kinetically lol

@evil

Kinetic means movement, so kinect is to connect like playing a game through movement. I am pretty sure its natal.

EVILDEAD3602235d ago (Edited 2235d ago )

Great investigative find on the patent..wouldn't have thought about that.

You might be onto something..Microsft could be going phone and handheld like we all thought the PSP2 was going to do..

Because..Kinect doesnt really sound like a Natal type product name..unless it really is going to be about connecting over Xbox Live..like that girl did in the orginal video when the other female 'bought' her a dress.

[email protected].I wish I could get in their tonight..because you know we will know the entire blow by blow wayyyy before Wednesday.

Cez is right though..if they announce at E3..then they got to sell it immediately and give away the old inventory.

lol @Burton..yeah I can see the 100 Kinect jokes flying out if that does end up the name..

I think cgoodo (below) is right..they were advertising that wierd shaped phone all night at the GT E3 special

@ below..

Who cares what Gaf thinks..it honestly looks like a photoshopped black PC case..

It would be funny if Micrsoft leaked this to throw everyone off the scent..looks like I'm going to be up pretty late tonight between the Celtic/Laker game and E3 updates..

jack_burt0n2235d ago

Yeah evil your right the www.kin.com does look like its going to be heavily intergrated.

andrewsqual2235d ago

Hopefully that's not what Natal is called. Only fuels the whole "Natal is like 5 year old Eyetoy tech" even more as it is even similar to the name of one of the games.

http://en.wikipedia.org/wik...

EVILDEAD3602235d ago (Edited 2235d ago )

+ HUGE BUBBLES to KNEON (who stole the bubble of the year from my last post..lol)..wow USA Today with the early leak before the show..who knew?

Kinect's built-in camera and microphone (due later this year, no price set) uses facial and voice recognition to let you, for instance, log onto Xbox Live, start games and pause movies. And a new menu lets you choose games or services such as Netflix by simply reaching out and pointing toward the screen selection. Video chat lets Xbox 360 homes connect; the smart camera widens when another person enters the room.

Microsoft's Marc Whitten credits Nintendo with setting things in motion: "They have done some amazing things and brought new people to the category. This is fundamentally different. It's (about) my body being the controller (and) being able to communicate with just my voice to the system."

Among games in the works:

•Kinectimals lets you train and play with 20 different virtual cats, including a lion, cheetah and tiger.

•Joyride, a racing game, lets players use their hands to hold an imaginary steering wheel — pull your hands toward you and push back out for an acceleration boost — and their bodies to execute jumps and tricks.

•Kinect Sports has six activities including boxing, bowling, beach volleyball, track and field, soccer and table tennis. To serve a volleyball, you mimic the real motion; in soccer, you can kick the ball or do a header.

•Kinect Adventures includes a river-raft time trial and obstacle course, playable by up to four players. On the raft, playing as a duo, you and a partner must lean one way or another to steer. Jumping helps the raft reach special areas for extra points.

•Dance Central, in development by MTV Games, brings a So You Think You Can Dance experience home.

•Star Wars characters and iconic Disney favorites will be featured in separate new games being developed at Microsoft in conjunction with LucasArts and Disney.

"This is (Microsoft's) attempt to leapfrog the Wii and broaden the appeal of the Xbox," says Geoff Keighley of Spike's GameTrailers. "The questions are, 'Does the controller-free environment make (the Xbox 360) more accessible?' and 'Is it fun?' "

Is THIS fake???

Salutes Microsft for making the first 'real' volleyball game..take that Wii Sports..lol..I like the whole Xbox Live connection thing where the screen widens when someone enters the room..nice

LMAO @ Kinectimals lets you train and play with 20 different virtual cats, including a lion, cheetah and tiger.

Going hard at that Eyepet money...

It's official..Kinect is for kids..and lazy parents who hate looking for the f-ing remote..I've said this for an entire year..add bowling and you already caught up to the Wii..both Move and Kinest have bowling..Pachter was right..Wii should have released the Wii HD..Sony and Micrsoft are going in hard for the family market

ThanatosDMC2235d ago

Looks like it'll have an Eye Pet type software too.

+ Show (6) more repliesLast reply 2235d ago
InfectedDK2235d ago

No matter what it sure looks ugly.
Like a BIG old modem.

Microsoft Xbox 3602235d ago

It looks like crap indeed. Nothing slim about it at all.

bobdog6262235d ago

The first Blow before E3 Starts.Better Run Sony Better Run Far Far away.

NEWSWATCHERS2235d ago TrollingShow
k-Lan2234d ago

You have horrible taste InfectedDK. This guy probably drives around in a Ford Taurus with shinny hub caps and thinks he's the man.

If that's the new 360, it's sexy as hell. At $250, it's mine.

+ Show (1) more replyLast reply 2234d ago
mercenarie2235d ago

said the PS3 Slim was ugly.. look at that thing! that def is the most ugliest slim console ever

Christopher2235d ago (Edited 2235d ago )

I believe Kentic is in reference to the new Microsoft cellphone. At least that's what they were calling that phone they were hocking all night long during GTTV's E3 show the other night.

whoelse2235d ago

I think Alienware designed this...

If they want to attract the 'casual' market, surely this is the opposite direction they should go for a redesign.

vulcanproject2235d ago (Edited 2235d ago )

I hope not. It looks like an old bent book from the angle of the shot. Not exactly the slickest piece of design i ever saw.

Cold 20002235d ago (Edited 2235d ago )

Off topic: I've been on other forums lately since a couple of days ago and I'm simply surprised at how completely different every other gaming forum is compared to N4G.

I've realized that N4G is a tiny world almost completely cut off from reality...I advise people like me who only know N4G to have a look around, especially the Sony fanboys, you'll understand what I'm saying.

Everything is like completely distorted on this site, concerning the comments sections especially anything concerning the 360.

@below: kind of why I put "off topic" at the beginning of my post.

HighDefinition2235d ago

"Everything is like completely distorted on this site, concerning the comments sections especially anything concerning the 360."

You know what`s odd, your comment is the most off topic.

angel_from_above69862235d ago

don't mind highdefinition, he only can read SONY or MICROSOFT, and the only time he reads microsoft is when he comes in ready to start sh1t in a thread, like the rest of his ps3 zealots on here.

you are 110% right with ya post. i recommend joystiq or any other gaming web site for that matter over n4g. i come on here sometimes cause it "updates" more often than a lot of sites, but you CAN NOT have a convo on here for the ps3 fanboys and their ignorant posts stinking up the damn site.

but hey the mods and admins on here are every bit as sony fanboys as many many of those posts on here are. can only blame them so much ya know.

this site is "ran" poorly, and if it was better/cleaned up it's hits and reputation would increase for the better!

READ THAT DUSTY??? hmmm hmmmm???

ape0072235d ago (Edited 2235d ago )

the problem is that n4g extreme fanboys think that they are the kings of the world, hahaha this is what I call a "Private Universe" and it's indeed a HUGE universe where everything related to ms is "evil" and 360 owners are sheep this and that, listen you guys are some of the weakest most sensitive gamers I've ever seen, holy shit I ve never seen anything like this, every 360 exclusive is hated and every multiplatform that's right multiplatform is hated, look at the jealosy of mw2, you give sony a bad image, all these pro ps3 comments and anti 360 comments in every damn article day in day out proves that they are incredabily\highly insecure of their product, you often do not see a quality comment in here

I think that most of these guys are teenagers who get bullied and hated in real life, I really think it is

DaBadGuy2235d ago

Yeah, that basically what I've gotten out of it. I haven't been a member for too long but already I can tell N4G is different from any other site I've been on. IGN, Joystiq, etc. I'm not a fanboy of any particular console yet I can't have an intelligent conversation about any console without some D-bag gumming up the works, as it were. I own all three consoles and enjoy games on all three. Your comment is not off topic as far as I'm concerned, this BS spills over into every single article on this site. It's actually more on topic than most of the articles posted, most of the articles are actually fanboy-made pap. Like the article about Reach being delayed because Bungie is afraid of Black Ops, it's bullshit. If I see one more 5 Reasons article or another article about something outselling something and then another something outselling that something I'm probably going to scream.

news4noobs2234d ago

But you know what? Before the PS3 came onto the market it was actually great and civil around here. Long gone those days. But then again, you can't expect anything else when surrounding yourself with a bunch of people that bought the wrong console but desperately defending it. Sore losers so to speak.

Good thing there's still the real world where everyone knows the facts.

BeOneWithTheGun2234d ago

If the other sites are so wonderful, what the hell are you doing here?

+ Show (3) more repliesLast reply 2234d ago
Obama2235d ago

add a cell processor and we may as well call it a ps3.

Boody-Bandit2235d ago (Edited 2235d ago )

I wonder if the hard drive will be built in or detachable.
I hope there is a way to use existing hard drives on it.

As far as color I hope it's black like the MW2 edition and not charcoal like the Elite. All of my gear is piano black and the Elite sticks out.

Blacktric2235d ago

Looks like the first Xbox and PS3 fat had an affair then aborted their unborn children but doctor left some parts inside then it grow by itself gained self conscious and got out and we got this.

spandexxking2235d ago

the xbox "X" logo looks really low-res compared to the rest.
i call fake.

niceguywii602235d ago (Edited 2235d ago )

And not bad on Microsoft's part keeping it secret up until 2 hours before they were most likely going to announce it anyways. That is a futuristic look and a very sexy console at that.

This is what happened, they were going to announce the re-branding all at once(including Natal reveal, re-branding, new logos, new hardware, new vision) starting 7:00 PM PDT and the overseas party screwed up. Just waiting for the Natal Wand and sub controller to be announced.

I'm cry... Natal World Premiere or Boston and LA game? *sniff* *sniff* Go Boston.

EDIT

Disagree?

Natal is part of the relaunching of the brand why wouldn't new console hardware be part of that? Or are just bitter because this was one of your fanboy worst nightmares?

Megaton2235d ago (Edited 2235d ago )

The inclusion of WiFi makes me think it's fake. They just released that new overpriced WiFi to replace the old overpriced WiFi (which is still overpriced at its new lower price). Well... unless they still expect to sell those to Arcade owners, assuming only this single model includes it.

PRHB HYBRiiD2235d ago

look's pretty sweet look's like one of those alien ware pc cases.

Bereaver2235d ago

Well, judging by the size of the disc drive, it does look a little slimmer. not as small as the ps3 slim, but definitely smaller than the original 360.

AS for the name for kinect, kinds sucks.

Anyway, it's real.

NewZealander2235d ago

its ugly, if this is real im not getting it, it looks no smaller, looks like it still has the disc trey, it looks like the 360 got beaten with the ugly stick.