Top
140°

Top 10: Games to save 2009

VideoGamer.com writes: "It seems the theme of the summer has been game delays. While this holiday season looked like being jam packed with quality releases, in recent weeks the schedule has been thinning. With a sense of disappointment in the air we're here to ease your concerns with our Top 10: Games to save 2009. We aren't going to be playing BioShock 2, Heavy Rain or Splinter Cell Conviction on Christmas Day, but there's still a lot to look forward to. Oh, and before anyone moans, we've classed GTA4 DLC The Ballad of Gay Tony as an add-on, so it's not included here."

Read Full Story >>
videogamer.com
The story is too old to be commented.
el zorro2996d ago (Edited 2996d ago )

Halo 3 ODST
Borderlands (maybe)
Uncharted 2
Modern Warfare 2
Assassin's Creed 2

Those are the games from this list that I plan on getting later this year.

@RememberThe357

No man, I am looking forward to that game too. I just listed the games I want that are on their list.

RememberThe3572996d ago

Oh well, I guess it'll be one of the niche games that I sing the praises of and no one knows what I'm talking about. Okami anyone?

Myst2996d ago

Jeez I wrote that comment a long time ago, anyway I think we are all forgetting the most important one of all. :), at least I feel it should be on the list just as Dissidia should have been as well.

Jmlopezbr2996d ago

No Ratchet and Clank: ACIT either...

UC2, R&C: ACIT, AC2, MW2, and possibly Borderlands are what I am getting. Also... but very unlikely, import FFXIII.

Carl14122996d ago

No love for MAG either. Weird...

mal_tez922996d ago (Edited 2996d ago )

"Dare we say it? Uncharted was a good game but not nearly as incredible as many made it out to be."

Bad statement, AND they left out Ratchet and Clank.
I AM DISSAPOINT

+ Show (3) more repliesLast reply 2996d ago
LordMarius2996d ago

"Dare we say it? Uncharted was a good game but not nearly as incredible as many made it out to be. We really enjoyed it though, and it still stands head and shoulders above most titles visually - we expect the sequel to be far, far better though. All of what we've seen so far looks great, although the key will be how the cover-based combat mixes with the Lara Croft-like exploration and climbing. There's no question it's going to be one of the most impressive looking games ever, though, so be prepared for another round of "my console is better than yours" on the popular internet forums"

Infernostew2996d ago

Uncharted 1 looks so good that the moron who wrote the article didn't even realized that he used a picture from the first one when writing about the sequel.

SnuggleBandit2996d ago

yep lol i thought the same exact thing when i saw that pic

mal_tez922996d ago

Drake's Fortune to this day is the most played game in my library. I must have played through it over twenty times. It is just so much better than any other game in a lot of ways. But simply, I've never enjoyed myself quite as much with any other game, the gameplay is just too good.

Hopefully the sequel is just as good, but it is hard to improve on perfection.

NegativeCreep4272996d ago

for the Xbox 360 owners. PS3 gamers have had it pretty good up to now.

el zorro2996d ago

What game, other than Uncharted 2, should I be dying to play on PS3 later this year? Sorry, but for my tastes nothing else looks good to me. The new Ratchet & Clank game will be pretty good, but it isn't my type of game. Umm..let's see, what else has been confirmed? Oh, Demons Souls looks pretty decent, so that is a maybe. What else am I missing that is confirmed?

Shadow Man2996d ago

That all you getting this year.

MAG is gonna get rape by Modern Warfare2.

ThatCanadianGuy2996d ago

Killzone 2
MLB:09 The Show
inFamous
Demons souls
Uncharted 2
Eye pet
MAG
Ninja gaiden sigma 2
Ratchet & Clank: ACIT

Yep, 2009 has and will continue to be fantastic for PS3 owners and ONLY PS3 owners.

With mass effect 2 and Splinter cell delayed till 2010 360's lineup is shameful at best.Some generic arcade racer, Halo & L4D dlc.

That's it, that's all folks.

lloyd_wonder2996d ago (Edited 2996d ago )

Uncharted 2 (E3 Game of the Show)
Ninja Gaiden Sigma 2 (Great action, now with coop and superior graphics)
Ratchet & Clank (Great action/ platformer) first scored an 89 on metacritic
Call of Duty (Multiplayer goodness on free PSN)
Demons souls (Great RPG/ dungeon crawler)
Killzone 2 (AAA)
MLB The Show (AAA)
inFamous
MAG
Eye Pet

Agreed, Canadianguy. And before you bots start on Ninja Gaiden, if it was MGS4 coming to the 360 with extras this holiday you'd be over the flipping moon and have it in your lists.

ThatCanadianGuy2996d ago

The salesbots really are a strange bunch.In their mind, somehow, someway, the last few months of the year > the entire years lineup.

They completely blocked it out.Can't really blame them.Playing flops like Halo wars and Ninja blade would drive anyone crazy LOL!

air12996d ago

says the guy that had nothing to play for almost 2 years (mgs4)

let me take a page from the sony fanatics, "wait till next year" lol...

ThatCanadianGuy2996d ago

Lmao @ Air

Says the guy who hasn't played anything good since Gears 2 last year.
Duurrr hurr hurrr

Don't be coy.There was plenty of good games before MGS4 came out.
Warhawk
Uncharted
Heavenly sword
Resistance: FOM
R&C: Future tools of destruction
MLB 08: The show
GT5: Prologue
Etc.

I suppose i should lower my standards when talking to a bot.
Can't expect any common sense from you guys.

:)

air12996d ago

what a clown..

those are low standards when i was playing games like bio shock halo 3 fable 2 l4d mass effect gears ng2 etc..

again you had no real game worth having a ps3 till mgs4 almost 2 years later..

"just wait til next year, you just wait" sound familiar? hahaa...

ThatCanadianGuy2996d ago

Speaking of clowns, NG2, L4D & Fable 2 didn't even come out till the same time or way After MGS4.So take those out of your inflated list.

Bioshock, NG2, Now multiplats with PS3 having the superior version of both.LOL!

All you really had was Halo, ME & Gears.LMFAO
Reality hurts hm?

raztad2996d ago

Yeah 2009 has been pretty solid for PS3 so far, UC2 and GT5 will close the deal. Not to mention the biggest RPG this year: Demons Souls and probably the best so far this gen (not sure if its better than VC though). ACiT will be awesome as well.

+ Show (7) more repliesLast reply 2996d ago
maniacmayhem2996d ago

Modern Warfare 2 hands down will save Christmas!

el zorro2996d ago

Yes, Modern Warfare 2 is going to be exceptional. Day 1 for me.

swiftshot932996d ago

agreed. Its gonna be incredible to say the least. GOTY contender for sure. Im gonna play some MW now actually...

raztad2996d ago

I dont know how Generic Warfare 2 is gonna save anything. Sorry but the more I see the game more generic it looks to me.

Ninji2996d ago

It's a Top 10 list of games but only 9 games are listed. lol

2996d ago
Show all comments (63)
The story is too old to be commented.