Top
120°

What Sony Got Right and Wrong at E3 2018

Polygon: "Sony went into E3 2018 knowing that it had a strong software lineup of exclusives and VR titles. Everyone knew that the company was going to focus on just a few games, and images on social media of what looked like a church before the show began proved that Sony was going to try something interesting.

It didn’t ended up working out very well, with a painfully long pause after the first demo, but the rest of the show more than made up for it. Let’s take a look at what Sony did well, and explore where it stumbled."

The story is too old to be commented.
Nyxus64d ago

The games they showed were awesome, but the format was very messy.

Nitrowolf264d ago

Agreed, the format IMO didn’t work. Having them move from one tent to the text was annoying when they did that, and I’m sure a lot of press didn’t like it either.

It’s understandable what they were trying to do, but when you got most of your viewers being at home, it just doesn’t work.

This is something tbh I would have expected more so at PlayStation day.

They should have just held it all in one stage like traditional, and then after th show have 4 to 5 feeds per tent about each game. That in itself would have worked better

SuperSonic9163d ago

I am a big fan of samurai movies and has been waiting for a samurai game that plays like the Kurosawa fight scenes.
That first cut by Jin was so good and set the tone of the game for me.
Finally a real samurai game.

maybelovehate64d ago (Edited 64d ago )

The games were beautiful. I didn't really care about the format because I watched it late and fast forwarded anything not gameplay haha. They didn't really have much variety though. All the first party games except for Spiderman seem like 3rd person story based adventure games that focus more on scripted animations than actual gameplay. Don't get me wrong, I do enjoy those kinds of games but I much prefer games with deep systems and addictive gameplay. It was so refreshing when Kingdom Hearts came on the screen to get away from all that dreary drama lol.

Spiderman looks very fun though. Bravo Insomniac.

crazyCoconuts64d ago

At least this isn't another clickbait article. Sony wanted to experiment and get artsy, and most of us gamers will not appreciate that. We didn't take time out of our gaming schedule to watch musicians. But the games...holy crap. Who ISN'T going to buy at least 2 of those 4 games they highlighted?

Chaosdreams64d ago

Games were great. Format was awful (conceptually I understand what they were going with but they didn't deliver it properly). While this year was missing the usual shock/awe, I believe it made up for it with more in depth looks at 4 upcoming games, 3 of which we hadn't seen anything on prior.

Certainly not their best e3, but Sony has a consistently high bar set for themselves. If possible, I'd like for them to return to their older format where it's in one location and we don't have 15m intermissions thrown in.

porkChop64d ago

The games were great as always. No complaints there. I just wish there were more of them.

The bigger problem was the show itself, and all the filler and stalls for time in an already short show. If you're going to do a short show that's fine, but make it tight and keep the flow going. Nintendo's Directs are shorter, but they're great because they're straight to the point with no filler.

SuperSonic9163d ago (Edited 63d ago )

Sooner or later Sony's PSX is gonna rival E3 itself, and that will be the trend. Other conventions are gonna get bigger too.
Sony is gonna spread the love throughout the whole year.