110°
Submitted by clintos59 2374d ago | review

High Times Metal Gear Solid 4 Review

By Lex Eskobar

"I love this game and I am giving it 5 out of 5 pot leaves. Go buy a PS3 if you don't have one and get this game. If you already have the system, get the game and roll the biggest joint you've ever rolled. Snake is waiting." (Industry, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, PS3) 5/5

Credit url: hightimes.com
castags  +   2374d ago
how fitting...
Who better to know what i would like to play other than them?
ATLRoAcH  +   2374d ago
Yeah.
I know right.;)
Jack Meahoffer  +   2374d ago
Awesome review I love the stoner spin they put on it!
Didn't know High Times did game reviews. I'm going to have to start checking them from now on. I really need the pot head point of view as I'm pretty much always baked while playing video games... Especially big AAA games.
#1.2 (Edited 2374d ago ) | Agree(5) | Disagree(2) | Report | Reply
fenderputty  +   2374d ago
^^^ @ Jack
Ditto man ...

"If you already have the system, get the game and roll the biggest joint you've ever rolled. Snake is waiting."

Do bong rips count? lol
C_SoL  +   2374d ago
almost......
every stoner plays video games......
deeznuts  +   2374d ago
fenderputty, I don't smoke anymore, been years actually, but when I did, I knew no self-respecting pot head would NOT smoke out of a bong! Save the joints for the road or for people who smoke trash!

Oh, and glass only don't let no plastic touch that herb and lips!
The Wood  +   2374d ago
deeznuts
lol i do not agree with ya but that was funny. True about plastic though. That should never touch the human mouth
ATLRoAcH  +   2374d ago
LOL.
I didn't know High Times reviewed games. 5 out of 5 pot leaves. Now that's a good score. ;) This is just one more reason to love High Times.
PoSTedUP  +   2374d ago
hahahah i was gunna say "is this the pot magazine high times were talking about?" thats crazy yo.
Lekumkee  +   2374d ago
"I didn't know High Times reviewed games"
I know, how crazy is that? I didn't know stoners like to play games too :P
heyheyhey  +   2374d ago
@Lekumkee

you have no idea :)
LeSouteneur  +   2374d ago
LOL at this comment
"If you already have the system, get the game and roll the biggest joint you've ever rolled. Snake is waiting."
ATLRoAcH  +   2374d ago
Yeah.
That's funny. MGS4 is already the most paranoid game there is. So this will make it that much more paranoid. lol

I love this quote: "This game is truly deserving of the finest weed you have in your stash." lol

Possibly this best quote ever: "The graphics are fantastic, the kind that would make any tech junkie weep with pride for his PS3 and HDTV combo but they are also good enough to cause any smoker’s joint to fall from their mouth and hit the floor as their jaw drops."

I vote this best review ever. :) lol.
#3.1 (Edited 2374d ago ) | Agree(7) | Disagree(2) | Report | Reply
fenderputty  +   2374d ago
^^^^
Seriously good quotes there. I think the slant this was written in is awesome.

I don't think I would ever really take them seriously, but man, I can't help but appreciate the angle.
Chronopath  +   2374d ago
yesss!
finally a review that counts.
juuken  +   2374d ago
STOP THE MADNESSSSSSSSSSSSSSSS!

j/k, j/k.

But seriously, this game...I have never seen a game receive this much attention.

EPIC.
clintos59  +   2374d ago
What can I say, pretty soon mcdonalds and pizza hut and kfc will want to join in on the reviews..
We just got the first weed smoking site to review such a masterpiece in MGS4 so this is amazing. Everyone roll there blunts and lets go play some MGS4 and play around with the bosses, lol. Gotta love it. :)
castags  +   2374d ago
slow down chief
this game is a joint kinda game. Blunts are so GTA
Nevers  +   2374d ago
Agreed castags
Based on the little I've seen, IMHO Snake would be a Volcano Vaporizer guy...

http://www.storz-bickel.com...
clintos59  +   2374d ago
castags..
Totally agree I mean I think I would start laughing too much just from the funny bits alone in MGS4 like while akuba was in the wheel barrel taking a shizz, lol.

Heck I would also be in a zone imagining things to do with the boss after defeating one and seeing them run after u, lol. Yeah crazy I know but I think thats what would run through my head if I was irie, lol. :)
Gish  +   2374d ago
holy crap did i miss a wheel barrow in the game? or are you baked as we speak? haha Pretty sure you meant the barrel.
clintos59  +   2374d ago
Gish
My bad, yeah I meant barrel, lol. I think its not from being irie but I guess we can say lost of memmory, is more like it, lol.
Nevers  +   2374d ago
LMAO!!!
That is awesome... haven't bought a HT in forever and don't remember them ever reviewing vids; but that's uber-super-cool. Just further confirmation that this title/series would appeal to me.

Okay, Cheech what did you think? Does the game have enuf shag carpeting for Chong to get into??

;P
castags  +   2374d ago
Have you ever......................
played metal gear?... Have you ever played metal gear on, weed!?
IT"S FREAKIN CRAZY MAN!!!!

John Stewart rocks
ATLRoAcH  +   2374d ago
Half Baked...
...is one of my favorite movies.

Long live Chappelle!
#8.1 (Edited 2374d ago ) | Agree(5) | Disagree(0) | Report | Reply
Evildoomnerd  +   2374d ago
Agreed
and also long live flying Rottweiler!!
BigKev45  +   2374d ago
Playing GTA with weed is crazy also.
Orange Juice  +   2374d ago
nice
I might have to go pick up that issue and read it over a fat bowlpack.
Raoh  +   2374d ago
lmfao
lol at castags
Silogon  +   2374d ago
Lame as hell. As I said yesterday anyone and everyone is reviewing this game and the worst part, they're 80% sticking to metacritic too. It is unbalanced, unfair and a waste of time. It exploits the holes inside gamerankings and meta if you ask me.

87 reviews for this game
60 reviews for this game
70 reviews for this game

but since the 87 reviewed game has 95% it'll be game of the year!!

What a joke.
ATLRoAcH  +   2374d ago
Gamesblow...
...you're no fun. :)
clintos59  +   2374d ago
Silogon
I think I would take a review from a high person that is open minded about games and plays games for the love of it then a game reviewer who hates a great game such as MGS4 and hated the series in the first place only to give u a biased review such as eurogamer and a few others who gave MGS4 such a low score then what it deserved.
BigKev45  +   2374d ago
There is nothing like blunts, beer, & video games. WHOO-HOO!
Isn't that right fellas?
Silogon  +   2374d ago
yeah, if you Jerry Garcia.
#12.1 (Edited 2374d ago ) | Agree(0) | Disagree(4) | Report | Reply
JackBauerIsHIGH  +   2374d ago
Silogon quit being a negative nancy.

OT: fitting that this magazine reviewed this game. the first thing i did was roll up a few blunts and puffed away. it made the experience that much better.
heyheyhey  +   2374d ago
where's the hard-working fella with his list of perfect reviews?
cr33ping_death  +   2374d ago
day off???
GVON  +   2374d ago
This game is truly deserving of the finest weed you have in your stash. I can’t think of a better way to spend a stoned gaming session than with MG...
I don't condone drugs but it's the best quote I've read for a while
#14 (Edited 2374d ago ) | Agree(3) | Disagree(0) | Report | Reply
clintos59  +   2374d ago
Totally agree..
This video bring back memmories, lol. :)

http://www.youtube.com/watc...
highps3  +   2374d ago
420
Enough said :)
N2NOther  +   2374d ago
I can't think of anyone's opinion on ANYTHING I could care less about.
Azures  +   2374d ago
Really? How about a lowly North Korean soldier's take on MGS4?
N2NOther  +   2374d ago
Nope...Some douche that writes for a magazine about weed is still the king.
Azures  +   2374d ago
It reads like my friend wrote it lol.
deathray  +   2374d ago
If I still got stoned I would do nothing but play games. Ahhhh.... when I retire that's the dream.
PoSTedUP  +   2374d ago
hell yea dude! i use to love playing games after i got lit. its twice as fun. i dont get high no more though.

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
20°

Iwata Says That The Iwata Asks Series Will Be Back At A Later Date

46m ago - MNN: "We all miss those kooky Iwata Asks segments which delve deeper into the development of Nin... | Wii U
30°

Iwata Talks About The Power Of The Internet

48m ago - MNN: "We all know that the internet is a powerful medium for publishing news and getting content... | Wii U
20°

Watch a Recap of 2014's Best PS3 Games

48m ago - Push Square: "... And we're back. Following on from yesterday's uber-awesome PlayStation Vita vid... | PS3
Ad

Far Cry 4 (XB1) Review

Now - Ken finds his inner tiger in Kyrat. | Promoted post
30°

Exclusive Content for Atelier Ayesha Plus: the Alchemist of Dusk in America

49m ago - Today, Koei Tecmo Games and Gust revealed new images and exclusive content of "Atelier Ayesha Plu... | PS Vita