Top
390°

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain Possible Leak on 4chan

"Back in July we posted some details that were sent to our YouTube channel, while we were creating videos about the up-coming Metal Gear Solid: The Phantom Pain. Some parts were plausible while other parts, we admit were not. Whole month later and we have even more details, but this time there’s a difference. The details below wasn’t sent to us however, they were posted by somebody who goes by the name “Leaker” on the 4chan /v/ board. This is what he had to say:"

Read Full Story >>
gamingwithclass.co.uk
The story is too old to be commented.
rodiabloalmeida700d ago (Edited 700d ago )

Oh snap. Hold your horses. Spoilers incoming from an unhappy Konami unemployed.

Nitrowolf2700d ago (Edited 700d ago )

Sorry, but the release date to me just makes this so fake. Why would they announce the release date of this year at TGS. It's to soon IMO, so it doesn't make sense to me at all when E3 could have been for that.

I mean it's possible, considering that the DLC from Ground Zero for Phantom Pain is suppose ot be out early 2015, but still doesn't make sense to me.

Also the one saying Kojima never been to the branch.
http://mp1st.com/2013/09/08...

rodiabloalmeida700d ago

It could be a fake. Or it could be a real deal. To be honest, I don't care. But I fear for the people who gonna play the game after reading something like that (supposing that is true).

extermin8or700d ago

But if you consider the fact Kojima himelf tweeted an adavance copy of a magazine spread advertising MGS5 with the release date listed as q4 2014 just a week or so ago then suddenlly the release date gains credibility. I read no further than the release date however....

Randostar699d ago

Actually since this is Kojima, TGS wouldn't be that unlikely of a place to unveil it.

Patrick_pk44699d ago

Kojima tweeted a picture of a magazine talking about MGS, which lists the release date in 2014 Q4. The leaker also said the date will be announced at TGS, so wait for that if you aren't convinced.

+ Show (1) more replyLast reply 699d ago
styferion698d ago (Edited 698d ago )

"Q)What is the exact release date?
A)End of this year, they will announce it in TGS 2014."

damn that's a megaton if it's true.

DonDon700d ago (Edited 700d ago )

Damnit looks like there is no MGO3. The base raiding is the online multiplayer. No PvP? Damn i'm gonna miss MGO if that's true.

However, this leak says the game will come at end of year after an announcement at TGS. I doubt it will come that soon though, so this could all be a load of bullspit.

extermin8or700d ago

You forget kojimas tweet of the magazine spread of an adavance copy of a german magazine with the "Q4 2014" release date. Kojima himself tweeted the pic and refused to answer anyone asking about the date in the advert....He's also said it could arrive this year it depecned on instal base of new generation consoles as he'd want it to be fairly high, well they've sold well....

Baka-akaB699d ago

Mgo has always been treated as separate , so it could very come up as a free dlc after release . Let's just hope it wont be like that

Am_Ryder698d ago (Edited 698d ago )

I've got a sinister feeling they aren't just going to release MGO3 as a separate download, but that they are going to make us pay for it.

Imagine MGO3 being a standalone game like MGSV: Ground Zeroes was. You pay £10-20 bucks and get the online portion of MGSV.

Though they could go the Uncharted 3 route and make it F2P, with microtransactions built in to make it economically viable.

I don't think I'd be able to forgive Konami for that.

FoxHound_699d ago

http://www.neogaf.com/forum... Don't worry about MGO being replaced, an employee confirmed base raiding is separate on GAF.

Patrick_pk44699d ago

Another studio is working on MGO. Don't worry it will come, but probably not at launch.

Kavorklestein698d ago

This game looks very cross gen, so it better come out in 2014 so people don't criticize it's graphics when heavy hitters like Bloodbourne and The order come out and make it look weak (graphically speaking). Plus, if the hype boils up too long, it will pop, I think this game will be out this year after all.

No reason why not in my opinion.

+ Show (2) more repliesLast reply 698d ago
EinRobot699d ago

Yeah, the base raiding is so similar to the single player game that I don't see them developing it at a separate studio. Plus I remember hearing somewhere that vehicles and horses were going to be involved in the multiplayer. MGO will be bigger than just base raiding.

tkato699d ago

nope nope nope, not gonna read, even if it's fake.

chrissx699d ago

Wow,if this is true then its some real major spoilers. Hope its not,..too late I read it :/

Show all comments (33)
The story is too old to be commented.