420°
Submitted by Alexious 381d ago | news

The Order 1886 Reactions: Awesome Cloth, Animations

Some first reactions to seeing The Order 1886: cloth simulation and animations are simply stellar in this game. (PS4, The Order: 1886)

ahmedghoula  +   381d ago
[hype intensifies]
Alexious  +   381d ago
Indeed. I feel like it couldn't possibly be on par with the crazy amount of hype that has been floating around...But of course, I hope it will.
Monolith  +   381d ago
Why even say that. This game is going to be amazing. Doesn't the development team consist of ex naughty dogs and bend/ 989 and some others. I thought I read that. This game is going to KICK ASS and shit all over some names!
Sevir  +   381d ago
Monolith, you're absolutely right, Ex NaughtyDog, Ex Bend, Ex Sony Santa Monica, Crystal Dynamics and Bethesda!

But primarily ex NaughtyDog, Ex SSM and ex Bend. That's why they won't sell to Sony.
fluffydelusions  +   381d ago
I always felt the same away prior to the TLoU but that game delivered. Hope this one does too
psman012  +   381d ago
If people are looking for a reason to get a PS4, this is it. I just really REALLY hope it doesn't pull a Watch Dogs and get delayed tons of times. A delay or two I can tolerate, but after too many I just lose all my inner hype.
Patrick_pk44  +   381d ago
Delays aren't necessarily bad. Driveclub was delayed, and when you compare footages from E3 to current development, there is a huge difference. I am hoping for late 2014.
CERN  +   381d ago
Holy mother of JESUS!

That's what I'm gonna say when i click on the article

HOLY MOTHER OF JESUS CHRIST SON OF A B*TCH!
Festano  +   381d ago
This game is huge.
Alexious  +   381d ago
It's going to be a great franchise for Sony, I believe.
DigitalRaptor  +   381d ago
Good grief.

Next-gen has arrived. Much hype.
oODEADPOOLOo  +   381d ago
Nah, thats coming in 2015 with Uncharted.

http://fc06.deviantart.net/...
#2.1 (Edited 381d ago ) | Agree(10) | Disagree(0) | Report | Reply
Alexious  +   380d ago
I still hope Uncharted will come in December. Fingers crossed
FlameHawk  +   381d ago
No, Next-Gen will arrive March 21, 2013, inFamous:Second Son!!!!!
Raccoon  +   381d ago
No, PS4 is here!
#2.2.1 (Edited 381d ago ) | Agree(18) | Disagree(0) | Report
HappyWithOneBubble  +   381d ago
It already arrived with KZSF.
dantesparda  +   381d ago
Combo breaker!

Meh, game looks meh,... Im just kidding, impressive, very, very impressive
PS4OUR  +   381d ago
Omg, the animation and cloth physics and that GRAPHICS 0_0
christocolus  +   381d ago
OMG!..this looks incredible.cant wait to see gameplay. im definitly getting this and infamous. man am i going to be broke....damn.
Plasticgearsolid  +   381d ago
I just bought a PS vita so i can play them anywhere in my house. Im broke :(
gehasoku  +   381d ago
40minutes!?
yogaflame  +   381d ago
it still sucks that there is no MP mode but maybe in the sequel
Pinkdolphinyfg  +   381d ago
The last thing this game needs is wasted dev time on a tacked on multiplayer portion just for the sake of having it. Imo i forgot about acension's multiplayer after i beat the single player, same with dead space 2.
HappyWithOneBubble  +   381d ago
It don't need it. I think Uncharted don't need it either because I don't buy Uncharted for multiplayer.
jdiggitty  +   381d ago
This game will make me buy a PS4. The Game Informer article on it was very interesting.
Festano  +   381d ago
Definitely increase sales.
TheUberAsian  +   381d ago
OMGGGG... That first gif, was pretty freakin.... ORGASMICCC
jonboi24  +   381d ago
Sony will buy Ready @ Dawn and the sequel will be like Uncharted 2 from Uncharted 1. This has all the makings of being a franchise that will be Sony's next big IP.
#9 (Edited 381d ago ) | Agree(10) | Disagree(0) | Report | Reply
bennissimo  +   381d ago
It's fantastic single-player games like this that will make me purchase a PS4.
Pancit_Canton  +   381d ago
The Next Studio Sony will buy. Do IT SONY!!
Cubanborn87  +   381d ago
Wow! Look at this gifs, this game will be epic.
plaZeHD  +   381d ago
OMG OMG OMG
Can't believe I actually dropped tears out of joy.
Biohazard8860  +   381d ago
Dem graphics wow holy dookie stain tommy.
PrinceOfAllSaiyans  +   381d ago
After seeing the leaked gameplay and pictures man all I have to say is Naughty Dog has some tough competition. Man did y'all see how mid gameplay the combat was like a cut scene but it was all in game. Holy crap. I've never seen anything like this in my life.
Pinkdolphinyfg  +   381d ago
Graphics are awesome, imagine what the last guardian is going to look like assuming its on ps4. Crazy.
#16 (Edited 381d ago ) | Agree(6) | Disagree(0) | Report | Reply
Plagasx  +   381d ago
Dem Gifs.

I Came.
Raccoon  +   381d ago
ewww
XiSasukeUchiha  +   381d ago
Next gen is here !! True next gen!
Festano  +   381d ago
I agree.
Outside_ofthe_Box  +   381d ago
I cannot express enough how hyped I am after seeing those gifs! Bravo, Ready @ Dawn!
DanielGearSolid  +   381d ago
That looks damn good
Radentangr  +   381d ago
The graphics looks great but it still has the look of a cover shooter to me. I hope its more than good visuals and a cool setting (game play is king after all).
karl  +   381d ago
soo, how long now? i cant take it anymore..
Rimeskeem  +   381d ago
I love it how when he shoots his gun the flap of cloth shoots backwards from the recoil.
Chapter11  +   381d ago
Ugh, quick time events and scripted events you have no control over. Boring cover based shooting.

Call me a "Xbox fanboy", but I'm genuinely not interested.
mike32UK  +   381d ago
Xbox fanboy

You asked for it!

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
10°

5 Reasons Why Smash 4 is Amazing

10m ago - Vgamers writes: Nintendo’s Smash series has spanned 4 generations, starting on the N64 as a way o... | Wii U
10°

Five Ways We Can Improve Climbing In Video Games

12m ago - Kotaku I have a problem with climbing in video games not because it is 'broken'. My problem is... | Culture
30°

Borderlands: The Handsome Collection gets new PS4 screenshots

17m ago - New Borderlands Handsome Collection screenshots revealed. | PS4
20°

XBlaze Lost: Memories opening movie

17m ago - Arc System Works has released the opening movie for its XBlaze Code: Embryo sequel XBlaze Lost: M... | PS3
Ad

New looped animations from White Night, a completely black and white game

Now - White Night is a noir horror game inspired by classic horror movies and games, with a focus on strong visual storytelling. | Promoted post
30°

Dragon Quest Heroes is Part Dynasty Warriors, Part Tower Defense

17m ago - Kotaku: Coming from a partnership between Square Enix and Koei-Tecmo's Omega Force, it's no surp... | PS3