USA Pre-Order Chart COD PS4 Takes Lead

Call of Duty: Ghosts (PS4) Activision, Shooter 440,772
Call of Duty: Ghosts (XOne) Activision, Shooter 431,764
Battlefield 4 (PS4) EA, Shooter 360,563
Killzone: Shadow Fall (PS4) Sony Computer Entertainment, Action 303,552
Assassin's Creed IV: Black Flag (PS4) Ubisoft, Action 287,610

Read Full Story >>
The story is too old to be commented.
allformats1590d ago (Edited 1590d ago )

Next-gen is upon. Who's taking off this weekend?

Glad to see PS4 leading all major multiplatform titles in preorders. It seems like Resolutiongate had its toll.

thekhurg1590d ago (Edited 1590d ago )

That is an epic swing of pre-order numbers for CoD. Ever since "Resolutiongate" the PS4 version has been catapulting towards the Xbone version...


Sci0n1590d ago

Yoo Cod was ahead on XB1 before resolution gate now look at those numbers! it looks like some future X1 ghost players do care about getting the best version!

TomShoe1590d ago

Me: Xbox One!

X1: Yes?

Me: Go home.

*Xbox sighs, gets back in box*

Game-ur1590d ago

So pepole actually care about quality? Who would've thought.


You will have to say that at least twice :)

MWong1590d ago

Not a huge surprise, @ Sci0n said once people heard about the resolution of COD on PS4 vs XBO we knew that swing was going to happen.

What I am wondering is will most next-gen multiplatforms resolutions be the same. Where the graphics might not be lower on XBO vs PS4.

bigboirock1589d ago

If you haven't seen the comparison vids for ghost for the ps4 and xbox one the xbox one looks better btw

+ Show (2) more repliesLast reply 1589d ago
LOGICWINS1590d ago

The Xbox version of a COD game is doing WORSE in pre-orders than the PS4 version?

DAYUUUM, what a turn around this gen is gunna be!

HammadTheBeast1590d ago

I don't like it either way. I want CoD to fail. They don't deserve their sales (imo).

LOGICWINS1590d ago

^^Eventually peeps are gunna move on to Titanfall and thats gunna be the new thing.

Prophet-Gamer1590d ago

It really is pretty crazy. I think some people fail to realize just how huge NA was for MS this gen. I mean, they sold something like 44 million of the 360s in NA, outsold the Ps3 by 2 to 1. It's literally the only reason the 360 kept up with the PS3.

If the marketshare shits to 50/50 or even 60/40 (in MS' favor), it will be a huge blow and pretty much wipe any chance of keeping up with the PS4.

C-H-E-F1590d ago (Edited 1590d ago )

You forgot the "in the USA" portion, I mean sheeesh that's where COD/xbox strives at welp, proud future ps4 owner here.If the Pre-order numbers are like this in the USA then think about Europe where the Playstation shines? Japan? My oh my talking about great future game support. I don't think we'll need 1st party pubs to win this gen. Naughty Dogs & Santa Monica can take this gen off. lOl

+ Show (1) more replyLast reply 1590d ago
fluffydelusions1590d ago

Good to know at least mp will be packed on launch.

Game4life1590d ago

i'm off until tuesday :)

Destrania1590d ago

6 days off starting Friday!

C-H-E-F1590d ago

So, you took your thanksgiving vacation off for the ps4?? Oh well who needs a turkey when you came have noodles and heat em ups while playing your precious :D.

v6volume1589d ago

I'm off a week after Friday as well. I have 3 weeks of vacation left #FTW

Godhimself_In_3d1590d ago

I start my 2 week vac Thursday afternoon lol #ps4forthewin

UncleGermrod1590d ago

nevermind doing something meaningful with it. go out, find some clam. meet a girl. know the sun

blusoops1590d ago

@ uncle

Find some bearded clam?

Godhimself_In_3d1590d ago (Edited 1590d ago )

Lol @unclegermrod funny I'm engaged 3 kids work for the mta in NYC and I have 2 more weeks of vacation time that I'm forced to take b 4 years end I'm good tho. Ps my kids are in school can't go anywhere till winter recess. I think you should most def take your own advise lol. My only worry right now is my ps4 is running games @ 1080p and its not gonna push my 4k beauty :( . Well I still have triluminous oh that color lmao

king_george1590d ago


lol he's just being a brat and you owned him haha. enjoy ur ps4 man :)

+ Show (1) more replyLast reply 1590d ago
Automatic791590d ago (Edited 1590d ago )

This has to do more with the fact the game is coming out first on ps4 then resolution wars even ign indicated that ps4 and ps3 both have frame rate issues and Xbox one had none.

mikeslemonade1590d ago

Your logic is garbage. Since most gamers are buying one system for now they are not gonna just buy the system that is getting COD first.

Resolutiongate happened almost a month now. It's been made fun of on a lot of casual sites like facebook and youtube. Its gone viral.

TristanPR771590d ago

IGN indicated the PS4 version was superior, don't know why you omitted that information.

Framerate issues are easily resolved with an update.

An inferior console with weaker specs cannot be resolved with an update.

Deal with it.

Comnnsence1590d ago

@Michael go back under that troll bridge you came from with you Xbox. That same article you saw (one) cannot compare to the magnitude of other articles that stated Xbox had the worse framerate issues. But yet, both will have their patch to cure that issue. But there's no patch to increase the resolution on Xbone.

scott1821590d ago

Minor frame rate hiccups that were infrequent... I will bet X1 has them too, we will find out when they are both out soon and more tests are done.

+ Show (1) more replyLast reply 1590d ago
parentoftheyear1590d ago

I'm off for the weekend. Excited. I don't get my ps4 til Christmas though says the wife. LoL. So I will be watching videos on YouTube and live game streams so loud everyday until I can open it early hoping to annoy her so I can open it early.

parentoftheyear1590d ago

Open it early in case you missed it. LoL

HaveAsandwich1590d ago

ill be live streaming killzone MP, and whatever else poor people like you want to see. lol that sucks man.

parentoftheyear1590d ago

Ya sucks being broke. LoL. I have a two year old and a wife. And my wife seems to think they need food and clothes more than a ps4. Could you talk some sense Into her??!!

Edsword1590d ago

Haha I guess I'm not the only one. Off Friday through Tuesday.

HaveAsandwich1590d ago

i trade forex, so i'm home anyway. lol i'll be killzoning, resogunning, and just kicking back.

GiggMan1590d ago

I actually had major surgery last weekend (unexpected). Now I can't really do any strenuous or heavy lifting for the next 4 to 6 week while I recover.

How much does the DS4 weigh? :-)

garos821590d ago

Get well soon and enjoy your recovery

aceitman1590d ago

ps4 has 1,794,240 of pre-order launch day games and xbone has 1,321,731 inpressive for sony .

T21590d ago

That struck me too ... Almost half a million more software sales by Sony in USA ... Thats crazy

PSNrandom151590d ago

I found the problem with this whole resolution thing. Xbots are now blind/have lost some of their visibility due to the countless hours of pixel counting and screen staring this gen. That must be it. I mean before the "difference" was not that big but they still saw it and now that the difference is considerably bigger they can't see it. Must be all that pixel counting!

yakuzakazuya1590d ago

I got a chuckle reading your post. Bubs+ !

jmac531590d ago

It also helps that Amazon and target had B1G2 sales. In general though it looks like the PS4 will be the lead platform this generation.

ovnipc1590d ago

Good to see lots of reserves for kz. Getting the ps with kz on Thursday night. Someone knows if kz controllers feel the same as kz2/3 that heavy feeling? Greatness awaits.

+ Show (12) more repliesLast reply 1589d ago
pwnsause_returns1590d ago (Edited 1590d ago )

wasnt this game #1 in the pre-order charts on the x1?

if so, then the whole 1080p fiasco did make a disruption.

M-M1590d ago (Edited 1590d ago )

Imagine if they told us about the resolution earlier on, the PS4 pre-orders would be even greater lol. Can't wait till I get my PS4, tried it today and the controller is perfect.

KnottaTroll1589d ago

The pre-orders would have been triple if they didn't stop the pre-orders in the US almost 2 months ago!!

fluffydelusions1590d ago

It's weird seeing COD selling better on PS than XB in US. It was usually around 2x more on 360 compared to PS3 if these numbers are to be belived.

Prophet-Gamer1590d ago

Which makes sense since the 360 outsold the PS3 2 to 1 in the US.

AceBlazer131590d ago

Microsofts Bread & Butter in their own house. PlayStation Domination. hide yo kids, hide yo wife.

1080pgamer1590d ago

Wow I'm shocked given X1 gets content first and have a MS exclusive marketing deal.

pwnsause_returns1590d ago

that happened because microsoft has money to throw around, not to mention, everyone had the notion (including devs) that the X1 was going to lead the market.

that could change in a few years or in a few months time.

nosferatuzodd1590d ago (Edited 1590d ago )

nope they was ahead this gen ps3 run them down and catches them once Sony get out its over the gap only going to be bigger

Baka-akaB1590d ago (Edited 1590d ago )

I doubt they could go back on the deal . However it is just that , a time exclusivity deal . If i cared to play cod , i know what i'd pick between having the best version and some dlc everyone will get anyway at some point

FITgamer1590d ago

No offense but, anyone who buys a console for early DLC for COD is moron. It's ok i said no offense.

HappyWithOneBubble1590d ago

And all you get is remade copy and paste maps. 4 maps for $15 is a scam. I never understood buying COD maps.

T21590d ago

Ya four maps for 9.99 and each one is like 2 buildings and two pathways and some kinda courtyard in middle .... Yay cod ! /S

iiwii1590d ago (Edited 1590d ago )

MS is too busy pushing Titanfall.

Still, good numbers for the PS4. That will likely grow after the game sales this week. I picked up Ghosts and didn't even want it, but selected it as the third "free game" in the Amazon deal.


Ageed about $15 scam. I haven't bought a COD map pack since the original Black Ops.

T21590d ago

Where the fk is titanfall then ? Cuz they didnt push it enough apparently

iiwii1590d ago

I've seen it in at least one of their commercials for XB1...But that will be their flagship this time.

+ Show (1) more replyLast reply 1590d ago
first1NFANTRY1590d ago

Yep resolution doesn't matter lol. Many gamers switched their preorders to ps4. Can't believe all the multiplat games are mainly leading on ps4. M$ has got one (no pun intended) long uphill battle next gen.