660°
Submitted by matgrowcott 275d ago | news

Ken Levine talks about "Elizabeth Porn"

From GamesReviews:

"It's been a topic of conversation since way before Bioshock Infinite hit shelves. There were clothes that showed off ample bosom, cosplayers who wanted to display every side of Elizabeth and even some people who wanted the protagonist to get together with the female lead - people we hope didn't actually finish the game. Ken Levine, creator of Bioshock, has noticed some of the raunchier stuff, and he has only one message: "please stop." " (BioShock: Infinite, PC, PS3, Xbox 360)

« 1 2 »
Muffins1223  +   275d ago
"It's been a topic of conversation since way-" First time hearing this crap lol
matgrowcott  +   275d ago
You've honestly never heard people talk about Elizabeth in terms of her sexuality?
Bobby Kotex  +   275d ago
I guess that's a topic if you're a virgin or still living with your parents.
matgrowcott  +   275d ago | Intelligent
@Bobby

So you HAVE heard people talk about it?
Ashunderfire86  +   275d ago
#Bobby Kotex

Shut up with your virgin nonsense!Just because he plays video games doesn't mean he is a virgin. If he still live with his parents, well so what. He could be going to college and working to make ends meet. Not everybody is filthy rich like you are. The economy is not good right now, and nowadays it is pretty expense to live on your own, especially if you just got layoff. But your probably a spoil rich boy who never had to experience this. So go ahead and be the fool that you are, calling everybody virgins like you know their business.
FamilyGuy  +   275d ago
Yeah I never knew it was a big thing or heard anyone call her hot/sexy or anything till I came across some rule 34 gifs... and they're some of the best gifs I've seen of a PC model video game character (oddly specific because I done seen a lot).
I'm guessing the PC guys got her character model and were just able to do anything they wanted with it. There's a bunch of them so it's a big thing to someone. I was surprised as I didn't really think of her as a sexual character before they popped up. The Deviant Art stuff is no surprise, all characters get pornalized on there/in fan made drawings.

Someone definitely likes her a lot though lol
#1.1.4 (Edited 275d ago ) | Agree(1) | Disagree(1) | Report
Dirtnapstor  +   275d ago
@ Bobby K

Sounds like you hit a nerve! LOL!
AbortMission  +   274d ago
I honestly pity people like Bobby who think that humping is the end all, be all of life.
Jockamo  +   274d ago
lotta white knights in this thread lol
Jovanian  +   274d ago
@matgrowcott

Apply ice to alleviate that burn, Bobby
greatcrusader44  +   274d ago
Thinking Kotex thought you meant that your personal social circles were talking about Elizabeths sexuality (which even if you did mean that the response was rude.)

But I remember there being many articles on N4G talking about it, before and after the game came out, and even remember Levine making a comment way back when about it. I'm assuming that is what you meant.
uttape914   275d ago | Spam
Tctczach  +   275d ago
I'm sorry but talking about video games like this is just stupid. Kinda have to agree with Bobby. Except without the virgin and living with parents stuff. Just weird.
Cloudyday71  +   274d ago
I didn't know anything about 'Bioshock Elizabeth porn'... I DO NOW!!!

The most intelligent one is a pic that rifts on the themes of the game featuring multiple Elizabeths engaged in a recreational activity!
Hayabusa 117  +   274d ago
Ok, I didn't really care about the existence of "Elizabeth porn" until you reminded me of the multiple Elizabeth thing...now I'm intrigued.
Edito  +   274d ago
It's my first time too, never heard of her in such way...
onyoursistersback  +   274d ago
@ article,

I don't believe this guy, he must of done some deep and dirty digging research to support such clams!!!
Lol
#1.6 (Edited 274d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
Mr Tretton  +   274d ago
My question is, where is the Elena Fischer porn?

Edit: Apparently there is a bit of it.
#1.7 (Edited 274d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
WarThunder  +   275d ago
Whos Elizabeth?
SpiralTear  +   275d ago
Probably the character in the story's thumbnail, but don't quote me on that.
Snookies12  +   275d ago | Funny
"Probably the character in the story's thumbnail, but don't quote me on that."

You have been quoted, good sir.
AIndoria  +   275d ago
@Snookies12 It doesn't work like that....

"Probably the character in the story's thumbnail, but don't quote me on that." - PostMesmeric
There. FTFY.
axerated  +   274d ago
^^Quote of the day right there^^
MysticStrummer  +   275d ago
What did he expect? There's porn for many animated characters. Humans will be humans.
clearelite  +   275d ago
I think Elizabeth is kinda hot and one of the reasons I'm looking forward to playing Bioshock Infinite.
#4 (Edited 275d ago ) | Agree(14) | Disagree(10) | Report | Reply
FantasyStar  +   274d ago
You're going to regret putting that on-the-record.
LordSane  +   274d ago
At least he said truth.
clearelite  +   273d ago
Don't tell me she is actually a tranny, a hentai robot, an alien, or something. Actually, I'll just wait and let it be a surprise. Or perhaps you are referring to me calling a video game lady "kinda hot". haha
#4.1.2 (Edited 273d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report
pyramidshead  +   275d ago
lol someone convinced Ken to go to /gif/? insane! :P
djplonker  +   275d ago
OMG why focus on the bunch of pixels when her voice actor is real and so hot?

http://static.giantbomb.com...
Klonopin  +   275d ago
That's the new generation of gamers for ya.
matgrowcott  +   275d ago
He says, like people didn't wait 20 minutes for naked pictures of Tifa to load in the nineties.

EDIT

And as if there weren't a load of Lara Croft naked Xplorer/Xploder cheats in every school yard.
#6.1.1 (Edited 275d ago ) | Agree(11) | Disagree(1) | Report
_QQ_  +   274d ago
Thats actually a bunch of creeps, i can't fathom how someone could like that let alone create it.
Kenshin_BATT0USAI  +   274d ago
@Lopez

Don't knock what you don't understand, or rather care to even try to understand. People like what they like. Some like Hentai, others like fetish porn, some can only get off on lesbian sex videos. Everyone is different, learn to open your mind a bit. This isn't the 1600s
Hayabusa 117  +   274d ago
What's truly weird to me is people with no sexual taste or preference what-so-ever.
Hicken  +   275d ago
Because you're probably not gonna get to see her voice acted nude and doing the nasty.

Levine: Get over it. If you'd wanted to prevent this from happening, you probably should have made her uglier.

Hell, there's Simpsons porn out there. There's probably South Park porn. If somebody desires to see/draw Lisa and Bart getting it on- yeah, I dunno why, either- then you bet your ass a more attractive character like Elizabeth will get the Rule 34 treatment.

And, if anything, you should be flattered that you've done a good enough job designing her that people view her that way.

If it's not your thing, that's fine. But to act like there's something wrong with others because it IS their thing... that's pretentious. Even more so if you created the character; that not being your intentions is fine, but what that character does in the minds of others is out of your control.
Underworld  +   275d ago
While I don't care about this, I think he has a right to express his opinion. Does he not? How's that pretentious?
Kenshin_BATT0USAI  +   274d ago
@Underworld

Sure he can express his opinion, but TELLING people to stop? That's pretentious.
Hayabusa 117  +   274d ago
"Because you're probably not gonna get to see her voice acted nude and doing the nasty."

Or maybe is just because we don't often get to see what the voice actors look like while playing the game.
FamilyGuy  +   275d ago
Whoa, she's actually really pretty but most people don't go looking up every voice actor/actress from a video game they like.
_QQ_  +   274d ago
maybe we should start, shes smokin ;]
kupomogli  +   275d ago
Would have a threesome with both if possible :P.
just-joe  +   274d ago
Or say the actual character model.
http://i.imgur.com/zogYN.jp...
tanookisuit  +   274d ago
@djplonker
10/10 would date [her].
#6.6 (Edited 274d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
NateCole  +   274d ago
Holy moly she is hot.
Chapter11  +   275d ago
Welcome to the internet. Its an awful, dark place, isn't it?
"It’s going to be porn. Lots and lots of porn.

Seriously, whoever is doing the Elizabeth porn on deviantart, please stop it. You’re killing me. It’s like coming across a picture of your daughter. I die a little inside with every page view."

With every page view? If he doesn't like it then why does he keep going through more pages of it?
Dmd  +   275d ago
LOL good catch!
isarai  +   274d ago
LMFAO good point, who the fuck sees a porn pic of their daughter and keeps looking?
Kenshin_BATT0USAI  +   274d ago
Creepy ass fathers whom are without any sense of ethical and moral values? I mean, how did he even come across it unless he looked for it.
-Gespenst-  +   274d ago
Maybe someone showed him the images? Ever think of that?
isarai  +   274d ago
so he wal like "show me more" or sat there while they kept showing them to him?
kydrice  +   275d ago
Rule 34.
ironfist92  +   275d ago
No Exceptions. Not even for Ken Levine himself O-o
ame22   275d ago | Off topic | show
VitaOwner  +   275d ago
I don't see what the big deal is, it isn't like there is only porn for Elizabeth and no other animated characters. It's going to happen no matter whether you want it to or not.
Wni0  +   275d ago
Artists can do whatever they want. Besides why did you change the look of Elizabeth, I liked her better when she was more "homely."
DEATHxTHExKIDx  +   275d ago
well its gonna happen no stopping it.
FamilyGuy  +   275d ago
Sounds like a quote you'd see before one of her animated gifs get started XD
KillrateOmega  +   275d ago
How can anyone be surprised by this?

Hell, I every time I see an attractive fictional character, I EXPECT there porn out there for them. The thought may not be at the forefront of my mind and I may not necessarily be interested, but it's just something I've come to expect in today's world.
#14 (Edited 275d ago ) | Agree(3) | Disagree(0) | Report | Reply
Krosis  +   275d ago
Fap fap fap lol what's the big deal?
Buuhan1  +   275d ago
The stuff on deviantART is killing him? I guess a Fugtrup gif would send him straight to the grave.
ironfist92  +   275d ago
Rule 34. Ne exceptions.
Xof  +   275d ago
There are some exceptions.

I've yet to see any Rule34 stuff based on the works of Faulkner, for example.
SaulGoodman  +   275d ago
Ok, the only way he'd ever see these kind of pictures is if he's seeking them out. Also don't seek out nude pictures of someone you consider your daughter, that's just wrong.
Blacklash93  +   275d ago
You can't fight Rule 34. You just can't. If there's a popular female character, she's going to be in a lot of porn fanart.
ThyMagicSword  +   275d ago
DeviantArt like N4G, like Facebook is full of utter Bullsh1t. I mean...why do people do such things, do those people on DA have nothing better to do than fabricating anime porn or wasting time with usefull BS? Another site full of pretentious people, ruining games with their shitty fanart, shows how much "we" are ruined, what a waste, seeing this kind of stuff as "human" or "normal" is not "human" or "normal" anymore, influenced brats.
LordDhampire  +   275d ago
Lol WuT?
ThyMagicSword  +   274d ago
I meant useless*, "Lol WuT?" is the right question/answer ...thats what I think sometimes: just "Lol WuT?"
Kenshin_BATT0USAI  +   274d ago
Hahahaha, STFU. At least with DeviantArt you've got people with some lick of talent creating art. What do you have on n4g? Fanboys of all kinda, bait articles etc. What's on facebook? Losers talking about things they know nothing about.
ThyMagicSword  +   271d ago
"At least with DeviantArt" youve got people with some lick of talent creating art." YOU do not know what "art" is, neither DO I, no ONE can define what "art" is, NO ONE! but I know what is silly/moronic/stupid/useless Bullshit and I can tell you what: most people on DeviantArt with their useless/brainless fan art (mostly pervert) and sillish stuff, most of them are attention whores without any real substance, producing crap no one really needs, apart from the crappy design of your so-called "DeviantArt", the useless crap on this site + the disgusting, greenish design make my eyes bleed and please write something less Bullshitty next time, you make yourself look like crap.
fluxmulder  +   274d ago
"Please stop"? Make uglier looking female characters next time.
ArtificiallyYours  +   274d ago
Because people take the command of not drawing porn seriously, right?
boodi  +   274d ago
she is clearly sucking a telescope or a lever here http://www.youtube.com/watc...

given this is the most erotic moment in the game , i don't see that much arguments for the topic Elizabeth Porn
#23 (Edited 274d ago ) | Agree(2) | Disagree(0) | Report | Reply
FantasyStar  +   274d ago
Goddamit. Goddammit. GODDAMMIT. I can't ever look at that scene the same ever again.
BobBelcher  +   274d ago
As long as these people are getting 'hot and bothered' by a video game character, they're not reproducing and that's okay with me.
GirlOnFire  +   274d ago
Did someone say my name? ^~^'
isarai  +   274d ago
Rule 34 dude, there's porn about literally EVERYTHING, even inanimate objects getting it on. So you can't get worked up about it, hell i've seen a toaster getting it on with a laptop, you don't see GE and Asus getting all upset about it.
tanookisuit  +   274d ago
"hell I'VE seen a toaster getting it on with a laptop"

I'm... I'm not sure how to process this all, lol.
isarai  +   274d ago
neither did i
Rodney25  +   274d ago
I guess they don't know rule 34.
AceBlazer13  +   274d ago
rule 34 mr levine, rule 34. love it or hate it
aaronobst  +   274d ago
FUGTRUP
clarkdef  +   274d ago
I wouldn't mind pumping a woman like that!
« 1 2 »

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
10°

Platform Game Ninja Pizza Girl Gets Short Gameplay Demo

12m ago - SegmentNext writes: "Independent developer Disparity Games has released a short demo for Ninja Pi... | PC
10°

IncGamers Podcast #172

13m ago - This week on the IncGamers Podcast: Grim Fandango is on PC (again,) DOTA 2's playoffs are confusi... | PC
30°

‘Guacamelee! Super Turbo Championship Edition’ Walkthrough – First 10 Minutes

19m ago - Our editor-in-chief and PlayStation editor, Jamie Briggs, takes us through a narrated walkthrough... | PC
20°

Temporus Kickstarter adds Wii U stretch goal

33m ago - Indie game Temporus is looking to develop a Wii U and 3DS game vai Kickstarter stretch goal. | Wii U
Ad

Study Game Design at DeVry

Now - DeVry University, is an accredited* university offering you the flexibility of over 90 locations, online courses and a wide variety of bachelor's a... | Promoted post
20°

PAX South Three Day Pass Sold Out in a Day

33m ago - Hardcore Gamer: It looks like Penny Arcade doesn't have to worry about the risk of adding another... | Culture
Related content from friends