150°
Submitted by MikeEaton 768d ago | opinion piece

Microsoft Backtracks - Welcome to the Console Bore

So congratulations Sony for figuring out that not being a total a***ole to your customers is good business practice, and congratulations Microsoft for eventually realizing that you were going to end up being this coming generation’s Sony if you weren’t careful.

Meet the new boss. Same as the old boss. (Microsoft, PS4, Sony, Xbox One)

JoGam  +   768d ago
Lol
Grave  +   768d ago
Agree. This article is a joke. His BS about the online connection .. ya tell that to 1/3 of MS console users who don't have internet or people who travel a lot (like the military) and'or just don't have proper access or crap connections. To them it IS a huge deal. LMFAO at this douche being a librarian too.
MikeEaton  +   768d ago
What have you got against libraries? They're organization dedicated to serving everyone regardless of background, financial situation, etc. Do you steal candy from children too?
Grave  +   768d ago
To give you an idea ... I beat baby seals to death with dead baby seals.
#1.1.2 (Edited 768d ago ) | Agree(2) | Disagree(2) | Report
capitanandi  +   768d ago
This is awesome. But yeah, I heard the news and I thought to myself okay everything's back to normal. At this rate, this generation is just gonna be a carbon copy of the last, and that's fine too, I suppose.
Donnieboi  +   767d ago
How does keeping used games and not having DRM mean that this generation will be stale and the same?

Did u somehow assume that an anti-used policy and DRM would magically cause games to suddenly be more interesting? Did u think it would have any effect on the types of games we would play?

Was it meant to innovate, somehow?

Please help me understand this baseless logic.
capitanandi  +   767d ago
Maybe I should have specified, it'll probably be similar to this past generation in terms of sales and general popularity among consumers. I made zero mention of the actual quality of the games.
thedon8982z  +   768d ago
Fuck this article sounds like damage controll!!!
Baka-akaB  +   768d ago
Screw mediocre writers that'd rather stroke the ego of companies over looking out for gamers and their own readers
#4 (Edited 768d ago ) | Agree(2) | Disagree(0) | Report | Reply
MikeEaton  +   768d ago
Um...one of the main points of the article was that none of these companies care about the consumer and are simply looking for the biggest dollar. Trust me, it's in there. :)
Donnieboi  +   767d ago
Welcome to n4g. Where the users judge based on the title, their personal ignorance, and the article's brief description.

Just try not to let it get to you...I know it sucks, but most people are just slow.

Good article btw.
PositiveEmotions  +   768d ago
Lol wut load of crap that is the guy on the site obviously doesnt know crap his just another xb1 fanboy.

Ms also got hacked lol
#5 (Edited 768d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
MikeEaton  +   768d ago
Nope, I'm a PC guy so I don't have a horse in this race. Nice try though.
pimpschitz  +   768d ago
PS4 has the advantage because they had a week or so worth of awesome pre-sales. MS just got owned, but I am happy that they decided to drop the DRM. People shouted pretty loud online the past week. I'm laughing a little bit that they chickened out so quickly though.
MWong  +   768d ago
I guess M$ said F*** the future Sony is whooping our ass. Lets get rid of everything we said and hopefully too much damage wasn't done already. They didn't do it for the consumers they did it for the money.

I think it's funny. One thing I have to say about Sony, when they commit they commit. People said the Blu-ray was a joke, Sony backed it said it was the future, even as PS3 sales were garbage stuck to their guns and Blu-ray won the format war.

M$ makes a bunch of crappy choices and after 4 months they are like oh what did we do. We told our consumers to kiss our ass and this is the future. Yup big mistake lets spend more money to change things. Next thing you know they will come out with a new design and better memory then say the Cloud what.
#7 (Edited 768d ago ) | Agree(1) | Disagree(0) | Report | Reply
karl  +   768d ago
how ignorant u gotta be to be a game journalist and say consider the xone the ps3 of the new generation..

ps3 did really well.. and it had tons more games than 360

360 was nothing but a scam to me... and thx god i never fell for it
Muazimus-Prime  +   767d ago
If you look back, the PS3 was outsold by the 360 for a long time. It's only within the past couple of years that they closed the gap.

Also, can you explain how the 360 was a scam? It did what it was built for, which is play games just like the PS3.
karl  +   767d ago
i meant the timed exclusive contect and exclusives that surely drove some ppl to xbox to play their favorite franchises..

since they are not truly exclusives it does feel like a scam to me..

the gap that was between this consoles was created in the year 360 had no competition before the ps3 came out...

an sorry but ppl tend to think of success as winning the competition ...

im sure sony without even looking at MS did enough money with ps3 to be content about it..

i doubt they look at this war from the same point of view of we naive gamers....

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
30°

From classic to contemporary: Producer Nick Yu on Mighty No. 9 [Pixel Dynamo]

2m ago - Comcept's Nick Yu shares why he believes Mighty No. 9 is a successful fusion of new and old. | PC
40°

Gods and Monsters: Minecraft Greek Mythology screens

16m ago - Some new screens that take a closer look at the various skins available in the minecraft greek my... | Xbox 360
Ad

Preview: 20XX: I Now Pronounce You Mega Man X and Roguelike

Now - 20XX makes no secret about its influence. Taking notes right out of the Mega Man X series, this side-scrolling 2D adventure also incorporates rogue... | Promoted post
40°

World End Economica Episode.02 Review | Hardcore Gamer

1h ago - Last year, Sekai Project brought Spicy Tails’ episodic visual novel series World End Economica to... | PC
30°

Star Trek Online Loses Lead Writer

2h ago - Star Trek Online’s lead writer, Christine Thompson, has left her captain’s chair after nearly sev... | PC
40°

Qube: Director's Cut (PS4) Review | The Game Bolt

2h ago - Do you like puzzles? Do you like cubes? Do you like colors? Then you are in luck! Toxic Games’ pu... | PS4