280°
Submitted by MackTheGun 808d ago | news

Call of Duty: Ghosts focus on fish AI was a joke, says Infinity Ward

Call of Duty: Ghosts focus on fish AI was a joke, says Infinity Ward (Activision, E3, Infinity Ward, Next-Gen, PS4, Xbox One)

Majin-vegeta  +   808d ago | Funny
Sure it was....
Muerte2494  +   808d ago
My
butt it was. It sounded really sincere at the Xbox One reveal.
abzdine  +   808d ago
just like the TV stuff...
whatever!!

i can't get enough of this: http://www.youtube.com/watc...
and i think COD is just like X1, they are sinking themselves

Greatness awaits
4>1
#1.1.1 (Edited 808d ago ) | Agree(21) | Disagree(3) | Report
andibandit  +   808d ago
How many cod:fishes does it take to install a light bulb
Crazyglues  +   808d ago
@ andibandit

One two many, that's why you get lag underwater... LoL

.____........___...
.____||......||.......|___||
||.........___||............ ||
InTheLab  +   808d ago
Right....

If the fish were a joke, what about the dog? Don't tell me that was a joke too...
Fairchild Channel F  +   808d ago
Ya I often do and say things I know I'm going to be openly laughed at and mocked for. Doesn't everyone?
CaptainFaisal  +   808d ago
lol! and Dice said that they removed Fish Ai for more destruction like the tower collapsing -.- WHO CARES ABOUT THE FISH AI?!
andibandit  +   808d ago
Those with fish phobia
MonkeyNinja  +   808d ago
Pretty sure that was sarcasm. Games have had fish AI for several gens now, but completely destructible buildings would take some considerable power to pull off.
Blackdeath_663  +   808d ago
the whole COD franchise is a goddamn joke
iMaim  +   808d ago
Why did I read that in Vegeta's voice...
onyoursistersback  +   808d ago
I don't know, I can't believe what they say anymore....there's something "fishy" about all this!!
s8anicslayer  +   808d ago
Infinity ward is doing the ok "I was just joking" after you ask a girl to make out and she says no recovery statement....lmao
Fil101  +   808d ago
Yep bs at it's best.
THE-COMMANDER  +   808d ago
LOL yea, do they really expect us to believe it was a joke?

well sure it was, but for us LOL
seanpitt23  +   808d ago
Lmao..............
Destrania  +   808d ago
Uh huh, I'm sooo sure. Just like the dog was a joke as well, right? Stupid IW.
THamm  +   808d ago
Undermining gamers will get you nowhere, now you're trying it twice
#3 (Edited 808d ago ) | Agree(9) | Disagree(0) | Report | Reply
mrmancs  +   808d ago
Double face palm? :-)
Mikelarry  +   808d ago
a sick joke, you should be ashamed :)
iMaim  +   808d ago
Maybe the next thing they'll think of is giving A.I to landmines. They'll explode when you get near them.
Destrania  +   808d ago
Haha, nice.
#6.1 (Edited 808d ago ) | Agree(3) | Disagree(1) | Report | Reply
PiperMCFierceson   808d ago | Spam
Benjammin25  +   808d ago
Oh give it a rest Infinity Ward.
sync90  +   808d ago
Yeah right. Nothing to do with all the ridicule?? There as crap at lying as they are at making games.
Misterhon  +   808d ago
If they had something like the fishes of Finding Nemo in the screen that would be a joke. This? Not so much...
creized1  +   808d ago
Fish AI exists since PS1 days. Somehow IW tryna make it sound like it is next gen
VaporCell  +   808d ago
They just ridiculed themselves a bit more by trying to unridicule themsleves lol. I would be s embarrased seriously >.>
Locksus  +   808d ago
IW is not very good at damage controlling
Heisenburger  +   808d ago
We've certainly all had a good laugh about it, regardless.

*typographical error
#14 (Edited 808d ago ) | Agree(3) | Disagree(0) | Report | Reply
hazelamy  +   808d ago
he shortly followed up by saying, "we also have this bridge for sale."

i suppose you were deadly serious about being able to jump over low walls though?
#15 (Edited 808d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
iliimaster  +   808d ago
well if u look closely the fish ai in cod move a little more fancy lol my god if they didin't love money more than XBOX they would be exclusive to the NSA boxone
Koyes  +   808d ago
The Fish! X_X
SIRHC13  +   808d ago
Because when you point out fish AI as an integral part of your new engine at a new console's reveal, it's only logical to throw in a joke, right?
MooseWI  +   808d ago
yeah right LMAO
XabiDaChosenOne  +   808d ago
Oh, it was a joke alright, you just didn't intend it to be lol. Nice try though.
coolasj  +   808d ago
Regardless, it was a stupid joke. At least they are TRYING to own it.
CapsLocke  +   808d ago
I'm not laughing.

Actually I am. At whole thing.
ziggurcat  +   808d ago
yeah, right... bull****.
ACwarMACHINE  +   808d ago
be nice if microsoft came out and said xbox one wuz a joke.
boldscot  +   808d ago
Claiming this was a joke makes it even worse, rather embarrassing really.
It was not a joke, the video was not a funny video. It was show casing the COD new next gen engine( which is actually just the same engine) and out of everything they could have mentioned they chose their amazing fish AI. Something they were proud of until everyone started making fun of them.
venom06  +   808d ago
hey they still have IGN suckin/strokin on them day and night to tell us how awesome the experience was like the do every year..
ginsunuva  +   808d ago
It was Infinity Ward's lifelong greatest achievement. Most complicated piece of code they've ever had to formulate.
TheHardware  +   808d ago
"Call of Duty: Ghosts is a joke, says Infinity Ward"

fixed!!

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
40°

Babel: Choice Lands On Greenlight, Coming Soon To Xbox One

35m ago - One Angry Gamer "Sogoal’s Babel: Choice is a bullet-hell rogue-like. The game puts players in the... | PC
40°

Dishonored 2's PAX Booth Is Pretty Cool

3h ago - At PAX Prime in Seattle, Bethesda’s set up a nice little collection of booths; there’s one for ea... | Industry
Ad

Devil May Cry 4 Special Edition (XB1) Review

Now - Ken revisits the fourth entry in the saga of Dante (and Nero). | Promoted post
40°

Metal Gear memories

3h ago - Nic Rowen: "We stole the instruction manual when we rented Metal Gear Solid from Blockbuster.... | Retro
40°

Jon Blyth on: Microsoft Jackpot

3h ago - Jon Blyth: "It's not often that a game will make me angry. I mean, righteous in my guts angry." | Industry
40°

Retro Review - The Legend of Zelda: Majora's Mask

3h ago - CCL - Despite being a huge fan of the Zelda series in general and even owning two copies of the g... | 3DS