370°
Submitted by doctorstrange 783d ago | news

Watch Assassin’s Creed IV: Black Flag Playing and Breaking on PS4

The problem with doing a presentation live on a game that isn’t finished and a platform that isn’t out is that things don’t always go as planned. - PSLS (Assassin's Creed IV: Black Flag, E3, PS4)

Attached Video
SlavisH2  +   783d ago
This was embarrassing to watch. The guy playing the game was like WTF. Its new tech so $h!4 happens
#1 (Edited 783d ago ) | Agree(34) | Disagree(3) | Report | Reply
BadboyCivic  +   783d ago
Yeh, just like when BF4 wouldn't start at MS conference
Elit3Nick  +   783d ago
Although that was audio issues, which happened earlier during crimson dragon's reveal, although this could've simply been the video lagging, if that wasn't actual gameplay
B-radical  +   783d ago
bf4 was a video tho :/
aCasualGamer  +   783d ago
Still, you expect some fucking testing before the actual event, you know?

This shit shouldn't have happened if they played through the demo a good 3-4 times before the actual event.

That was so embarrassing to watch.
JAMurida  +   783d ago
Wasn't that running on PC though? So wouldn't it be the PC messing up?
M-M  +   783d ago
"The problem with doing a presentation live on a game that isn’t finished and a platform that isn’t out is that things don’t always go as planned." Guaranteed people are going to ignore this statement when commenting. You heard it hear first.
princejb134  +   783d ago
Lol that part caught me by surprise. At first I thought my web browser crashed or it was loading the stream
baodeus  +   783d ago
yeah same here, but i start noticing his head was moving, so i was like WTF is going on?
Xaphy  +   783d ago
doesnt look next gen.
2pacalypsenow  +   783d ago
Most first Generation games for next gen dont look amazing especially if they are a port of current gen games which this one looks like it might be . It will most likely just be in higher resolution and with higher textures.
#2.1 (Edited 783d ago ) | Agree(10) | Disagree(2) | Report | Reply
ufo8mycat  +   783d ago
Xaphy now you know how PC gamers feel when they get console ports.

Obviously the PS4 version is a PS3/360 port.
Snookies12  +   783d ago
Lol, AC games are always buggy... This shouldn't surprise people. As much as I love them, they've got problems.
azshorty2003  +   783d ago
They had an E3 demo crash on, I think it was AC2.
LordMaim  +   783d ago
It could have been smoother. But hey, at least we proved that it was running in real time and not pre-recorded. It looked pretty awesome while it was running. Get your shit together before November, Ubisoft!
isarai  +   783d ago
Hey, shit happens, it's not like they are going to release the game that completely freezes all the time, shit will be fixed by release
CaptainYesterday  +   783d ago
I did cringe also laughed at the guys reaction but hey it's a live event stuff happens it's fine and the game looks really awesome :)
Eldyraen  +   783d ago
He went from 'what can you do?' to looking quite dejected at the end--the way he was standing just said it all for me.

Even knowing its always a risk it has to be hugely embarrassing when it happens so feel sorry for him and the team both. Same goes for Battlefield at MS's although it wasn't quite so bad. Its not the first time for things like this to happen though and likely not the last.
MrAnderson  +   783d ago
Looks like they got some optimizing to do, still what I actually saw looked fine
r21  +   783d ago
What if it was....gaikai but just being wonky :O
That or the system just had some hiccups.
CrossingEden  +   783d ago
FULL DEMO WITH NO LAG HERE....and apparently we didn't miss much
http://www.youtube.com/watc...
N4GDgAPc  +   783d ago
Well that video proves that it was a video that was lagging and not the game freezing. because that was the same demo shown at sony conference with no lag.

@edit
Yeah your right. went back and watched it.
#9.1 (Edited 783d ago ) | Agree(0) | Disagree(3) | Report | Reply
deep_fried_bum_cake  +   783d ago
It's not the same. There are differences in them.
CrossingEden  +   783d ago
yeah, the guy playing the e3 demo must have been nervous cause he made a good amount of mistakes
Geezus  +   783d ago
same thing happened with bf3 and the microsoft conference...sh-t happens at live events theyre not final build games so its kinda expected!
RM-TatoTiburon  +   783d ago
if that happened in the xbox one show this site would be on fire right now

That was an epic fail and destiny was lagy too....but i just made my preorder, looking forward for more games, the xbox one have more games at launch and i know sony will deliver
Mir9122  +   783d ago
As if I care about anothe assassin's creed game, as far as all of the other games showed im satisfied and not even the least bothered by the tech malfunctions.
cunnilumpkin  +   783d ago
ouch, looks like its running at 20 frames......ewww

needs a lot of work
Loki86  +   783d ago
Yeah but it also happened during the Watch Dogs and Destiny demo, not nearly as bad but still evident.
josephayal  +   783d ago
AC4 Freeze edition

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
40°

Rare Replay Review - Gametactics

14m ago - There are a few companies that have been around for what seems like ages, Rare is one of those co... | Xbox One
40°

A Handful of Unique Mobile Games Worth Playing

30m ago - TG writes: The mobile gaming market has grown so dense that it's often difficult to find unique o... | iPhone
Ad

Check What PS4 Games are Coming Out in August

Now - At Releases.com you can check release dates for all PS4 games. Visit now and start tracking the games you plan to buy. | Promoted post
30°

Pollen Announced for Desktops as well as Virtual Reality

30m ago - VRFocus reports on indie developer Mindfield Games revealing desktop support for upcoming virtual... | PC
30°

Super Action Squad Continues to Make a Mockery of Crowdfunding

30m ago - Serena Nelson writes: "This doesn't sit well with me, but at least something is being worked on i... | PC
40°

Space Combat Sim Project Orion Gets Delayed

30m ago - Serena Nelson writes: "It's very rare to see a game release on or near the original estimated rel... | PC