Top
400°

1996 Voted as ‘Best Year in Gaming’ by UK Public

1996: the year football came home and Gazza thrilled at Wembley; the Spice Girls hit number one with Wannabe, Oasis played Knebworth; the nation was drinking alcopops, Take That and Charles and Diana went their separate ways and a buxom British icon called Lara Croft entered the homes, lads mags and imaginations of millions of Brits. Maybe that’s why 1996, the year the first ever Tomb Raider was released, has been voted the most memorable year for gaming by British gamers.

Read Full Story >>
electronictheatre.co.uk
The story is too old to be commented.
ShugaCane1281d ago

As far as I'm concerned, my favourite year in gaming is 2003. PoP : The Sands of time, Beyond Good and Evil, Ratchet and Clank : Going Commando, Rayman : Hoodlum Havoc, Silent Hill 3, Worms 3D, Warcraft 3 : The Frozen Throne. Damn, Nostalgia.... That was probably the time I enjoyed video games the most. When the industry was not crowded with TPS, FPS, DRM, micro-transactions and DLCs. It was perfect back then. (Personal opinion here).

shikamaroooo1281d ago

I still play Frozen Throne

CalvinKlein1281d ago (Edited 1281d ago )

1998 is the best year in gaming, period. fact. no debating.

Below, dont forget half-life(my personal favorite game ever) and starcraft, or residient evil 2 etc

I love the 1995-2000 years of gaming. On the PC, N64, PS1 and Dreamcast I was in gaming heaven.

If you can look at this list and disagree about 1998 being the best year ever then you are blind : http://doublebuffered.com/2...

GamersRulz1281d ago

I agree with you, 1998 was best year in gaming ever. IMHO

Nick_5151281d ago

Yep, definitely. Too many of my favorite games. Maybe I'd put 96 as #2, but damn, that list.

Andreex1281d ago

95 to 200 best years no doubt

AZWification21281d ago

You forgot Wind Waker. The best game of that year.

Perjoss1281d ago

he was just testing you

Apollosupreme1281d ago

Didn't KOTR2 drop around that time?

tommygunzII1280d ago

I fell in love with FFXI and SOCOM around that time, many great games around 2003, EA Sports were at the top of their game as well. It's hard to compete with the PS1/N64 era though, when 3D gaming was introduced.

+ Show (3) more repliesLast reply 1280d ago
knifefight1281d ago

I'm more of a 1998 guy (Metal Gear Solid, Xenogears, Ocarina of Time, Final Fantasy Tactics...), but yeah, I can dig 1996 too.

mathsman1281d ago

Yes buddy, yes. I'm with you on this one. ;)

kostchtchie_1281d ago

exactly, glory days for decent music and great video games

Reverent1281d ago

I second the hell outta that.

stu8881281d ago

Oasis played Knebworth and Maine Road that year. Great times!!

wenaldy1281d ago

Dont forget Gran Turismo ;)

Apollosupreme1281d ago

That was a fine year. The late 90's in general was a JRPG renaissance.

+ Show (1) more replyLast reply 1281d ago
Sweelix1281d ago

2011 is easily the best

finalfantasy XIII-2 released, it's also the greatest game ever made

KangarooSam1281d ago

No one is gonna agree with you... Lol

GiggMan1281d ago

lol. I agreed out of spite.

specialguest1281d ago

Lol i agreed with your comment post because it was funny.

jakmckratos1281d ago

I kinda think 2009 was awesome..Uncharted 2, Killzone 2, Infamous, Ratchet and Clank Crack in Time, Assassin's Creed 2, Batman Arkham Asylum, Beatles Rock Band...it was definitely the year I was happiest to have a ps3

Washington-Capitals1281d ago

Uncharted 2 is an amazing game. Killzone 2 was a good game. Amazing visuals, great single player but overall the game was alright and MP sucked. Infamous was also good. Rachet and Clank was also good. Notice how I keep saying "good". Not great. 2009 couldnt hold 1996/98's jock strap if it wanted too. No comparison.

IcyEyes1280d ago

"overall the game was alright and MP sucked"

-_-

I will help you .

"overall the game was alright and MP is not so great for me"

Thats better.

sjgamer1280d ago

Notice all the 2's? I wouldn't say it was the best year for gaming if the releases were mostly sequels. Look at that 1998 list, so innovative and original. I would have to agree that 1998 was THE year.

Trago13371281d ago

That title belongs to 1998 in my opinion, 2007 is a close second though.

OmniSlashPT1281d ago

My thoughts exactly, as well as 1997, 2001 and 2009/11. 2013 is shaping to be one of the best ever, absolutely phenomenal ending-gen titles, next gen lauch titles, new consoles...

Show all comments (65)
The story is too old to be commented.