Top
All Channels
410°

GTA V: Xbox 360 version to have 10 discs?

SchollA from Console ControllUs pronounced console-control-us writes:
Game Informer: “Features the biggest open world in the series’ history – GTA 5′s world is bigger than the worlds of Red Dead Redemption, San Andreas and GTA IV combined.”

Now if this quote doesn’t raise an eyebrow even “The Rock” would be proud of I don’t know what to tell you. This is still coming to multiple platforms correct? C’mon you know you thought that too.

Sounds like Rockstar, based on the latest news that released a little while back is making their biggest open-world game to date and not only their biggest GTA game, but biggest ever. GTA V bigger than RDR, GTA III: San Andreas, and GTA IV combined? How in the OPEN-WORLD (lmbo) is Rockstar going to pull this off? Let me bring it back a little to put things in perspective.

Read Full Story >>
consolecontrollus.com
The story is too old to be commented.
DigitalRaptor1250d ago

Interesting article, but I think it'll be 3 discs max, like L.A. Noire.

How they do that will be impressive considering it's supposedly larger than several of Rockstar's games combined, the scale and impressive detail in the world, and the improved graphics.

Abash1250d ago

"GTA V: Xbox 360 version to have 10 discs?"

I dont know why, but I found this headline so damn funny and laughed when I read it XD

10 discs is just ridiculous haha

theBAWSE1250d ago

I laughed at raise an eyebrow the rock would be proud of

KwietStorm1250d ago

I laughed too. Its not only ridiculous, I don't think its even feasible.

Bathyj1250d ago

I laughed that americans say rooting for you.

Rainstorm811250d ago

I agree 10 discs is beyond ridiculous, downright unplayable

b163o11250d ago

10 disc? lmao. If this was true(which I highly doubt), I'm sure R* would be smart enough to pass on the 360 and shoot for the 720 or NextBox or what ever the hell is going to be called.

GasClown1250d ago (Edited 1250d ago )

That's bullshit - I heard 20 discs. 10 for the game and the remaining to use for throwing at your wife when she tries to take over the television.

DatNJDom811250d ago

10 disks?! LOL. In before "At least it will be better than waiting for a 10 minute install". LOL @ xbox. (I know it really wont be 10 disks, but still LOL @xbox).

Nafon1249d ago

LOL my exact reaction! a tip of the hat to you! I laughed even more when i imagined how thick the case would have to be to hold 10 discs!

Hydrolex1249d ago TrollingShow
kneon1249d ago

@ Bathyj

And I find it funny that most people have no idea why you find it funny :)

DOMination-1249d ago

You guys got it lucky these days. I remember playing the Secret of Monkey Island 2 on the Amiga and having 11 disks!

And it was completely random too. Like you'd start on one disk then have to more to disk 7 and then disk 3 etc.

Anyway i font think the size of the map will matter. They can easily fit it on one disk. Just look at Just Cause 2. Even the cutscenes aren't that bad as Rockstar tends to just render them in the in game engine. LA Noire probably would have been one disk if it wasn't for the new facial tech. But who knows, its a valid concern and will be interesting to see how it ends up

Septic1249d ago

Haha 10 discs.. .okay that's just stupid.

SilentNegotiator1249d ago

GTA5 is definitely going to have ~90GB of data.
/s

+ Show (12) more repliesLast reply 1249d ago
WeskerChildReborned1250d ago

Well if it's as big as some of Rockstar's biggest games combined, that is saying something.

unchartedxplorer1249d ago

That mean the ps3 version will need 2 discs.
10 multiplied by 9= 90G
Max ps3 blu-ray size
50G

AJ Hartley1248d ago

Nope theres blu ray discs capable of 500gb

GamersRulz1250d ago

I expect GTA V to be 4 discs on 360.

DERKADER1250d ago

Question mark used to justify attention grabbing title?

StrongMan1250d ago

I think about 5 DVDs should be enough.

Mikeyy1250d ago

In before Xbox fiend tells us how the DVD is big enough to even hold Xbox 720 games.

Show all comments (60)
The story is too old to be commented.