200°
Submitted by TimmyShire 910d ago | news

Next-Gen: EA Has "High Confidence" In Gen4 Consoles

EA talks quite a bit about next-gen development in yesterday's investor call. Interesting stuff. (EA, Next-Gen, PS3, PS4, Wii U, Xbox 360, Xbox One)

Nyxus  +   910d ago
Isn't PS4/720/Wii U the eighth generation?
TimmyShire  +   910d ago
Yeah, but apparently EA is referring to it as Gen4. I dunno why. Maybe they're only counting 3D consoles, and therefore starting with the PS1?

Silly EA.
Dailynch  +   910d ago
Where's Dragon Age 3 already. No one refers to it as Gen4. Stoopid EA.
decrypt  +   910d ago
"Where's Dragon Age 3 already"

There only has been one Dragon age game so far.

Dragon effect 2 was pretty crappy and if they intend to keep the same milking strat with the next game no point purchasing that either.
user3915800  +   910d ago
Yes its suposed to be 8th, but they disregard the Dig N and goes by PS4 4th gen and 720, they believe the wiiu to be curent gen lol... Kind of messed up.
Minato-Namikaze  +   910d ago
I'll wait and see on the wii-u. Gotta show me some things I like
fatstarr  +   910d ago
EA should get their video game cred taken away from them. I slightly remember some pre ps1 consoles making them some money.

disrespectful EA ... "Gen 4", someone needs to be yelled at for that.
dboyc310  +   910d ago
That statement there gets me hyped up and shows how next gen will show an improvement over this Gen. Why is it taking so long!!! The long wait is killing me.
UnholyLight  +   910d ago
It always does. The funny thing is that in hindsight it will all feel like it went TOO fast. Like this gen has lasted forever, yet it feels like yesterday when I first laid hands on the Xbox 360 at a Future Shop demo station and I was playing CoD 2. That game absolutely blew me away when I played it, seeing as how I was gaming on a Gamecube still at that point. Im 19 now haha. My whole life has been Xbox 360 it feels like!
WipedOut89  +   910d ago
Unlike in Wii U then. I hope PS4/720 take off better or with companies making $80million investments in a single year, the console cycle model will fall apart.
PrivateRyan  +   910d ago
Does EA consider Wii U Gen4 or not? Genuine question NOT TROLLING
bicfitness  +   910d ago
They flat out said that they don't in the investor call. There are like a million articles on that one topic. So "no", they don't consider it 'Gen 4' (next-gen).
Ares84HU  +   910d ago
And I agree with them. It doesn't look next gen at all. Looks just like the 360 and PS3. It is next gen for nintendo, just not for gamers.
PrivateRyan  +   910d ago
Thanks bic
Y_5150  +   910d ago
Confusing title. Not so sure what exactly EA is really confident for.
Ares84HU  +   910d ago
More microtransactions and sneekier ways to twist more money out of our arms. Battlefield 4, 1c/ bullet micro transation! Better learn how to shoot brah! :D
FarCryLover182  +   910d ago
LOL, I don't think they'll ever charge for bullets.

Grenades on the other hand though....
hazardman  +   910d ago
Was thinking same thing, maybe even a hike in season pass prices..
evilhasitsway  +   910d ago
im pretty sure ea is just counting the gens they have made games for.
cee773  +   910d ago
nope they've made games on genesis and snes its technically sony's gen 4 its like there counting gens based off ps1 lol
evilhasitsway  +   910d ago
just like the rest i am ready for next gen but i rather them take there time with it and do it right then push a peace of crap out you know.
jagstar44  +   910d ago
Yay a whole new generation of consoles for EA to ruin franchises on.
kungfuian  +   910d ago
the fact that he is so confident after seeing both machines implies they are likely very powerful and or affordable :-)
dcbronco  +   910d ago
How old is EA? It may be the fourth generation for them.
#9 (Edited 910d ago ) | Agree(0) | Disagree(1) | Report | Reply

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
40°

Kyn Review | Entertainment Buddha

1h ago - EB: "Compared to so many small studio projects, Kyn is audacious and ambitious. Developer Tangrin... | PC
40°

Super Mario Maker Is Nintendo’s Secret Weapon

1h ago - How utilizing the huge amiibo market can help unlock the potential of Nintendo’s new Super Mario... | Wii U
Ad

Warhammer: Arcane Magic Comes to iOS

Now - Test your tactics against legendary foes! | Promoted post
40°

Terraria Heading To Wii U And 3DS Early Next Year

1h ago - "505 Games and Re-Logic are proud to be able to finally - and officially - confirm that Terraria... | Wii U
40°

15 Minutes of Fame: Party Hard – It’s Too Hard

1h ago - EB: In the latest episode of 15 Minutes of Fame I take on Party Hard from Pinokl, which is a tact... | PC
40°

First Screenshot for ARK: Survival Evolved’s Survival of the Fittest Mode Released

1h ago - EB: ARK: Survival Evolved will be getting a new player versus player mode later in August, but fa... | PC