200°
Submitted by TimmyShire 846d ago | news

Next-Gen: EA Has "High Confidence" In Gen4 Consoles

EA talks quite a bit about next-gen development in yesterday's investor call. Interesting stuff. (EA, Next-Gen, PS3, PS4, Wii U, Xbox 360, Xbox One)

Nyxus  +   846d ago
Isn't PS4/720/Wii U the eighth generation?
TimmyShire  +   846d ago
Yeah, but apparently EA is referring to it as Gen4. I dunno why. Maybe they're only counting 3D consoles, and therefore starting with the PS1?

Silly EA.
Dailynch  +   846d ago
Where's Dragon Age 3 already. No one refers to it as Gen4. Stoopid EA.
decrypt  +   846d ago
"Where's Dragon Age 3 already"

There only has been one Dragon age game so far.

Dragon effect 2 was pretty crappy and if they intend to keep the same milking strat with the next game no point purchasing that either.
user3915800  +   846d ago
Yes its suposed to be 8th, but they disregard the Dig N and goes by PS4 4th gen and 720, they believe the wiiu to be curent gen lol... Kind of messed up.
Minato-Namikaze  +   846d ago
I'll wait and see on the wii-u. Gotta show me some things I like
fatstarr  +   846d ago
EA should get their video game cred taken away from them. I slightly remember some pre ps1 consoles making them some money.

disrespectful EA ... "Gen 4", someone needs to be yelled at for that.
dboyc310  +   846d ago
That statement there gets me hyped up and shows how next gen will show an improvement over this Gen. Why is it taking so long!!! The long wait is killing me.
UnholyLight  +   846d ago
It always does. The funny thing is that in hindsight it will all feel like it went TOO fast. Like this gen has lasted forever, yet it feels like yesterday when I first laid hands on the Xbox 360 at a Future Shop demo station and I was playing CoD 2. That game absolutely blew me away when I played it, seeing as how I was gaming on a Gamecube still at that point. Im 19 now haha. My whole life has been Xbox 360 it feels like!
WipedOut89  +   846d ago
Unlike in Wii U then. I hope PS4/720 take off better or with companies making $80million investments in a single year, the console cycle model will fall apart.
PrivateRyan  +   846d ago
Does EA consider Wii U Gen4 or not? Genuine question NOT TROLLING
bicfitness  +   846d ago
They flat out said that they don't in the investor call. There are like a million articles on that one topic. So "no", they don't consider it 'Gen 4' (next-gen).
Ares84HU  +   846d ago
And I agree with them. It doesn't look next gen at all. Looks just like the 360 and PS3. It is next gen for nintendo, just not for gamers.
PrivateRyan  +   846d ago
Thanks bic
Y_5150  +   846d ago
Confusing title. Not so sure what exactly EA is really confident for.
Ares84HU  +   846d ago
More microtransactions and sneekier ways to twist more money out of our arms. Battlefield 4, 1c/ bullet micro transation! Better learn how to shoot brah! :D
FarCryLover182  +   846d ago
LOL, I don't think they'll ever charge for bullets.

Grenades on the other hand though....
hazardman  +   846d ago
Was thinking same thing, maybe even a hike in season pass prices..
evilhasitsway  +   846d ago
im pretty sure ea is just counting the gens they have made games for.
cee773  +   846d ago
nope they've made games on genesis and snes its technically sony's gen 4 its like there counting gens based off ps1 lol
evilhasitsway  +   846d ago
just like the rest i am ready for next gen but i rather them take there time with it and do it right then push a peace of crap out you know.
jagstar44  +   846d ago
Yay a whole new generation of consoles for EA to ruin franchises on.
kungfuian  +   846d ago
the fact that he is so confident after seeing both machines implies they are likely very powerful and or affordable :-)
dcbronco  +   846d ago
How old is EA? It may be the fourth generation for them.
#9 (Edited 846d ago ) | Agree(0) | Disagree(1) | Report | Reply

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
40°

42 Games That Made The Noughties Awesome

2h ago - The ten year period between the turn of the millennium and 2009 was one of both evolution and rev... | PC
40°

Devil May Cry 4 Special Edition New Livestream Airing Today To Showcase Nero

2h ago - A new Devil May Cry 4 Special Edition livestream will be aired later today, showcasing Nero. | PC
Ad

The Witcher 3

Now - All the lore you need to know. | Promoted post
30°

Pearl White New Nintendo 3DS XL Announced For Japan

2h ago - Japan received the Metallic Blue and Metallic Black New 3DS when it was launched, and they’ll soo... | 3DS
30°

Smash Fighter Ballot: Give Lloyd A Chance

3h ago - The Smash Fighter Ballot is open until October, and I'm here to tell you why Lloyd Irving of Tale... | Wii U
40°

Destiny House of Wolves Review | Twinfinite

4h ago - House of Wolves is a refreshing step in the right direction that will keep the lights on proudly... | Xbox 360