70°
Submitted by techie 541d ago | article

Girl gamers may soon top the leaderboard

Which? Convo: The stereotype of a ‘gamer’ has long been the young man holed away in his bedroom, playing games in the dark for hours on end by himself. Yet, new research has found that we might be smashing the stereotype. (Android, Casual games, Culture, iPad, iPhone, Mobile, PC)

CalvinKlein  +   542d ago
...in cooking mama maybe.
FriedGoat  +   541d ago
I hate that they bring facebook games into this. Playing facebook games does not make you a gamer. That's like calling someone who plays monopoly and Jenga alot a gamer.
Tiqila  +   541d ago
or like calling someone who does alot of online shopping a computer scientist
jessupj  +   541d ago
I like to ask the question, does playing the occasional gold round make you a professional golfer?

I'm sick of these servers putting casual and hardcore players in the same demographic.
DFresh  +   541d ago
Topping leader boards is a waste of time and not worthy of an accomplishment in life.
How many people are even legit anymore on the leader boards anymore with all of the hacking/boosting/glitching going on in video games today?
Show me something that's legit that put in the hours to get good, played the legit way without cheating, isn't using the most overpowered b.s in a game and that isn't playing in a modded lobby.
Until someone can show me that I don't believe that the people in the top leader boards are even legit.
Murad  +   541d ago
Well, I know the Dark Souls Ps3 board I believe is legit, along with some others on Steam.
jessupj  +   541d ago
I got a lot of BS lag kills, so I wouldn't call Dark Souls legit, per se'
Murad  +   540d ago
@jessupj
True, I do agree with your statement, I myself have been in that same state more than a couple of time. However, I do find it somewhat fair under the circumstance that at least it's not on a fully hacked and destroyed server where people can insta-kill you any time and anywhere.
anime_swag_pro  +   541d ago
Leader boards are important until the girls start heading up there. Suddenly they don't matter at all.
madjedi  +   541d ago
No they matter to the guys that like to stroke their e-penis and apparently the chicks that stroke their e-clit. They are both equals and both shallow if they obsess about it.

To a majority of us(generalizing) gamers, it's not really a big deal if it's a female gamer or a male one. Since it is the SKILL of the gamer your celebrating not the damn gender.

So the whole rah rah girl gamers power, females can play games to speeches ect. is tired and annoying.

Congradulations to the female gamers on leaderboards, here is your cookie now go away, k thx bye.

We are supposed to be gamers regardless of gender, but by all means continue to segregate yourselves. It will only make integration take that much longer to achieve.

Some people just love to stir up drama.
Chrono  +   541d ago
In casual gaming, maybe.
Athonline  +   541d ago
I know lots of young women who play video games really WELL. Even in my raiding guild in WoW, we had a part-time model... Stereotypes that only boys play games belong back to the 90s.
BanBrother  +   541d ago
Oh yeah, what did she model as? An orc? Lol I kid, I really do. My sister plays wow and she was the best warlock on her server. She got lots of crap in raids, where they used teamspeak. She let her skill do the talking.

I think this article, or at least the heading is misleading. My mother plays 'games' on her gadget, as she likes to call it. It's funny, as she would never put herself in the same category as someone like me, who buys retail boxed games, but analysts and such are very quick to try and make a correlation or connection between the two.

In fact, people (like my mother for instance) who play a touch screen mini-game on an iPhone are the polar-opposite of what I consider a
gamer.
Athonline  +   540d ago
Her main was a NE Druid.

Yeah. I was talking about "real" games. From CoD to DOTA/LoL/Starcraft...
whamlollypop7  +   541d ago
what girls are good at playing video games? I fucking hate these pointless articles.
TheSaint  +   541d ago
So this article is reporting on this because they think it's shocking?

That's a pretty fucked up attitude.
2pacalypsenow  +   541d ago
And this matters Because???
Fil101  +   541d ago
And why shouldn't they ???
Kran  +   541d ago
Is that such a crime? :/
Tiqila  +   541d ago
i hate the term "girl gamer". I wont call myself a "boy gamer" or a "man gamer".

why is it that many female gamers feel the urge to underline the fact they are femal by calling themselves "GIRL GAMER"??
FlyingFoxy  +   541d ago
Meh, i hope that doesn't mean more stuck up girls in multiplayer games..
Kran  +   541d ago
Yeah... cause.... there's totally more stuck up girls than there are guys in video games :/

/s
#12.1 (Edited 541d ago ) | Agree(2) | Disagree(0) | Report | Reply
Dogswithguns  +   541d ago
Doesn't matter Fb games, PC games.. games are games.
sdfhjtyfgjrtj   541d ago | Spam

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
20°

Death's Gambit Pays Homage to Shadow of Colossus in 2D Side Scrolling Action RPG

56m ago - Carl Williams writes, "Okay, this game is simply awesome looking. Just look at the animated GIF’s... | PC
30°

Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl Review Gamersftw

1h ago - A Review of the game Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl | 3DS
40°

A Comprehensive Overview of Alien: Isolation's DLC

1h ago - What started out as just an announcement news story turned into a full analysis of the Pros and C... | PC
30°

Chauffeur Simulator Coming Soon

1h ago - Imagine playing an open-world game while driving a limousine that can spin clockwise and counter... | PC
Ad

Ultra Street Fighter IV Review

Now - Drew dives into the 467th iteration of Street Fighter IV. | Promoted post
20°

Anyone Can Join Pro MLG Gaming at San Diego Comic Con

1h ago - MLG have teamed up with Microsoft to offer a spectacular open to all knock-out tournament at San... | Xbox One