110°
Submitted by bunt-custardly 829d ago | rumor

One third of Resident Evil 6 gamers didn't play online

A high number of gamers on Xbox and PS3 didn't play Resident Evil 6 online according to sales figures and the official online stat tracking. (PC, PS3, Resident Evil 6, Xbox 360)

Need more votes
Is this rumor true? Rumor votes 7
Hellsvacancy  +   829d ago
Id have a guess and say one third didnt even finish the game
Riderz1337  +   829d ago
Lol I didn't even finish the demo...That game was horrible.
ritsuka666  +   829d ago
Poor critical reception and low sales...

I think its time for CAPCOM to make an important phone call to a very important person at Platinum Games... you all know whom I'm talking about!
zerocrossing  +   829d ago
Lol good idea, think that deserves some serious consideration atcualy.
scofios  +   829d ago
@ritsuka666

You mean at Tango Gameworks.
I don't think he be interested because he is working on his own horror survival games Project zwei.

http://projectzwei.net/
#2.2 (Edited 829d ago ) | Agree(3) | Disagree(0) | Report | Reply
Feldman9000  +   829d ago
Low sales? You realize it was the highest grossing resident evil ever right? Leons campaign was the whole reason to play but got to be too much towards the end.
Baka-akaB  +   829d ago
Lower sales than expected arent at all the same thing as low sales .

Anyway , no surprise there , they wouldnt even let me truly play the game solo (as in no frickin' useless AI partner) .

You wanna build it ground up for co-op fine , but have the decency of letting those that wanna be left alone , truly alone if they care . Till then , not gonna buy a RE title , that i still might have played and even enjoyed , regardless of online opinion
DevilishSix  +   829d ago
Regardless of how poor the game turned out even with a 500 person development team, it proves that many gamers perfer to play their horror games alone.

I would say most gamers will play Dead Space 3 offline by themselves, before seeing what the online coop does to the game.

Developers and editors need to remember that yes we live in the online digital edge, but many gamers still like to play offline or alone. It's not all about online or multiplayer to some.
Nerdmaster  +   829d ago
Maybe Resident Evil players just don't want a multiplayer game. Maybe they just want a good survival horror.
zerocrossing  +   829d ago
Having an AI or partner with you just ruins the experience for me, being alone makes it much more tense and claustrophobic and that's the foundation for a good survival horror imo.
Baka-akaB  +   829d ago
Yeah the only games in wich i accept permanent AI partners are rpgs . The rest can die in a fire .

Ironically most of those titles even give you the option to play solo , as seen with Capcom's own excellent Dragon's Dogma
#4.1.1 (Edited 829d ago ) | Agree(3) | Disagree(0) | Report
zerocrossing  +   829d ago
@Baka-akaB

Lol I couldn't agree more with that.

Actually come to think of it, one survival horror game managed to be scary and paired you up with some AI (Not all the time mind you) that was "The Thing the game" for ps2, pc and xbox... I think, anyhow part of the reason it was scary was cause your AI partners could turn on you at pretty much anytime and a thing could F your shit up faster than you can yell WTF is that thing?!.
#4.1.2 (Edited 829d ago ) | Agree(1) | Disagree(0) | Report
GamerElite  +   829d ago
In the words of Seinfeld "Ah, That's a shame"
gentlemanlover   829d ago | Spam
RandomDude655  +   829d ago
From one of the best games of the generation (RE4) to one of the worst...how did this happen?

600 people to make that game is ridiculous, when From Software made Demon's Souls/Dark Souls with a team that's probably 1/10th the size.
HorrorGod  +   829d ago
I've maybe spent an hour total playing online. The "Agent Hunt" mode is fun... in small doses.
RE is not meant to be an online game. I enjoyed playing the campaign solo more than anything else.

Resident Evil 6 was better than RE5, in my opinion.
And with the "classic" laser site option turned on, and the new patch that allows me to pull the camera out from the character's ass, it feels more like RE4/5.
tolga222  +   829d ago
lmao if u don't wana play online that's fine but at least play mercenaries that is hella fun man! im on tht almost everyday the song pumps while blowing mindless zombies away yeaaa haha Leon s Kennedy bitches >=D

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
30°

Here’s Your First Look at Asus GTX 970 Turbo

16m ago - Seems like Asus is on the roll. After announcing the GTX 980 20th Anniversary Gold Edition yester... | PC
10°

Shooter Game Trigonarium Launching Next Week On The App Store

17m ago - TTP:" An interesting shooter game is going to be released next week on the App Store if the appro... | iPhone
Ad

See what games are coming out in 2015

Now - Visit our release calendar to see what games are coming out in 2015. | Promoted post
20°

Shining Resonance New Screenshots Showcase Swimsuit DLC Costumes And More

17m ago - Explosion:" Shining Resonance, the PlayStation 3 exclusive role playing game developed by Media V... | PS3
20°

More From The Dark Souls Realm

17m ago - Bloodborne has been a worldwide success, there is no doubt about it, and it is a title that deser... | PC
20°

Bloodborne's Multiplayer is The Soul of The Game

17m ago - Kotaku: During this time I was at that frantic stage, common to Bloodborne’s precursors Demon’s... | PS4