260°
Submitted by doctorstrange 847d ago | news

SCE Patents Teddy Bear That Gets Sad if You Don’t Play With Him

It’s not easy being a teddy bear – you’re a child’s first love, cuddled every night, cared for like a pet. But then the child discovers electronics, video games, girls. You’re left to lie in the corner gathering more dust than a Wii. (PS3, Tech)

Sev  +   847d ago
If I could punch that Ted movie, I would.
TrendyGamers  +   847d ago
You didn't like it?
Akuma-  +   847d ago
this bear is truly next gen product
Chitown71291  +   847d ago
Go home Sony, youre drunk.
gta2800  +   846d ago
I'm a big fan of those types of movies like Superbad and stuff like that but Ted was kinda lame.
#1.1.3 (Edited 846d ago ) | Agree(2) | Disagree(9) | Report
jony_dols  +   846d ago
Saw Ted in the cinema & wasn't too impressed.
It only became bear-able when you've hit a few bongs of Afghanistan's finest.

*sorry for the sh1t pun*
#1.1.4 (Edited 846d ago ) | Agree(1) | Disagree(3) | Report
dbjj12088  +   847d ago
Hug. You mean hug.
Abash  +   847d ago
If they make a Sackboy version of that bear they'd probably have a hot holiday toy on their hands
360ICE  +   847d ago
A 'hot' holiday toy.

...God, I'm mature for my age.
#1.3.1 (Edited 847d ago ) | Agree(3) | Disagree(10) | Report
Abash  +   847d ago
Uh "hot" is the term always used to describe items that are much anticipated or selling really well

And you sure do look mature with an icecream cone as your avatar
360ICE  +   847d ago
Haha, yeah I know. It was a joke. Granted, a horrible joke.

"God, I'm mature" was just pointing out how stupid that joke was.

...but you somehow didn't pick up on that.
AIndoria  +   846d ago
Ever heard of sarcasm, people ? :P
Red_Orange_Juice  +   846d ago
^^^^nope, no one used sarcasm on n4g until now .....
Axecution  +   846d ago
lol whenever someone explains their joke it gets so unfunny that is becomes amusingly awkward.
MattyG  +   847d ago
Why?!
#1.4 (Edited 847d ago ) | Agree(1) | Disagree(1) | Report | Reply
Red_Orange_Juice  +   846d ago
so they can create some kind of product with it sell it for money
Rockefellow  +   847d ago
Agreed. What a terrible, terrible film.
rpd123  +   846d ago
But it was hilarious...
dbjj12088  +   847d ago
This is just weird. Way too many weird applications for this kind of technology.
Knight_Crawler  +   847d ago
Pedo bear want this to happen.
knifefight  +   847d ago
That was my first thought too.
Megaton  +   847d ago
I think you've had enough, Sony. Go home and sleep it off.
SilentNegotiator  +   846d ago
Sony's engineer team throws together another patent.

People act like it's releasing tomorrow in place of Uncharted 4.

Happens every week, it seems.
momthemeatloaf  +   847d ago
Sony wants that Wii crowd
Dark5tar1  +   847d ago
So its like ROB or Ted?
i_da_pappy  +   847d ago
How about a PS3 that screams in agony when it's dying? Lol j/k.
Conzul  +   847d ago
OMG I just visualized that! ROFL!

ho shit you just made my day
Rockefellow  +   847d ago
Please, no. I'd be in an insane asylum after my third PS3 broke a few weeks ago.
Y_5150  +   846d ago
My PS3 did that once...Freak me out in the middle of the night.
CalvinKlein  +   847d ago
the next generation Teddy Ruxpin.
Eldyraen  +   847d ago
Makes me think of the movie AI personally--but I thought the same thing as well. I had one when I was growing up ;)
cannon8800  +   847d ago
Artificial Intelligence is an epic movie. Never gets old too.
Eldyraen  +   847d ago
I'd buy one and make it face a corner just to watch it cry--is that wrong?
JonnyBigBoss  +   847d ago
Oh god I want one!
dafegamer  +   847d ago
i wonder if skynet is going to be real one day lol
doctorstrange  +   847d ago
Teddinators
dafegamer  +   847d ago
XD *slow clap*
Convas  +   847d ago
*Queue Inception horns, rumbling bassline, and deep, serious narrator*

"Neglected for the last time, these teddies mean business."

In theaters Summer 2014!
#10.1.2 (Edited 847d ago ) | Agree(4) | Disagree(1) | Report
Cryptcuzz  +   847d ago
If made in conjunction with a kids game with enough depth and content, I can see this being a hit with kids if advertised correctly.

Of course the bear or anything they deem more marketable would have to be bundled with the game at a reasonable cost.

On top of that, if they make more versions of the "bear" with different personalities, both outside and through the game and sell them like those Skylanders game, it might be a hit for them.
insertcoin  +   847d ago
Children should not be taught to hug bears anyway. Unless you're on Fulsom Street.
kevinsoy75   847d ago | Spam
GreenRanger  +   847d ago
"It’s not easy being a teddy bear – you’re a child’s first love"

Related image(s)
RPG1201  +   847d ago
I truly hate Ted and everything it stands for.
doctorstrange  +   847d ago
Technology, Entertainment and Design?
Eldyraen  +   847d ago
Nope, Theodore as everyone knows Simon is the best and Alvin is just a pretty face.
BitbyDeath  +   847d ago
How sad, should you not leave sharp objects around kind of sad?
kma2k  +   847d ago
Serisouly some of my kids toys anoy me enough already i really dont want some damn bear telling me to play with it!
brandonb21  +   847d ago
i loved that movie gawd...
rainslacker  +   846d ago
Furby says, "Hi"?
Tsukuyomi  +   846d ago
GATHER MORE DUST THAN THE WII LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! that was funny yo
BananaEatingSquid  +   846d ago
I liked Ted a lot too.

But this patent... this seems kind of creepy. Especially the thing about following your gaze- when I was little I used to be scared at night that my stuffed animals were watching me.
THC CELL  +   846d ago
this is old? http://www.pushsquare.com/n... ok im wrong
#22 (Edited 846d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
Blacklash93  +   846d ago
If you ignore it long enough it starts telling kids to murder their parents and everyone getting in the way of playing with it.
TemplarDante  +   846d ago
A Teddy like the bear in that movie A.I :)
Awesome! I would train it to kick a Nintendo fanboy in the nuts everytime articles relating to how "the Wii U CPU is slow and it doesnt matter" make it to the front page. The evolution of Eye Pet meets Tamagotchi meets Chucky the Goodguy doll in the making! lol

EDIT: this is actually the second patent for a doll/teddy like this. There was one dated 2011 and 2012.
#24 (Edited 846d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
Soldierone  +   846d ago
I hope they don't have "in game" friends lol first think I thought of when reading this was the old Microsoft buddies that sat there and annoyed the hell out of you in Office, unless you were wasting time messing with them.

On a row of tests and being busy, I don't want my video game console making it even worse by feeling neglected haha
goldwyncq  +   846d ago
Pedobear version, anyone?

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
30°

Koei Tecmo explains why Toukiden Kiwami is worth purchasing on PS4 and Vita

10m ago - Koei Tecmo lists out several reasons as to why you should purchase the PS4 and Vita game, Toukide... | PS4
20°

Readers Gambit | Resident Evil Reveleations 2 (Review)

20m ago - Readers Gambit takes a look at the Capcom's latest entry in to the Resident Evil franchise. | Xbox 360
Ad

See what games are coming out in 2015

Now - Visit our release calendar to see what games are coming out in 2015. | Promoted post
30°

15 Tips For New Bloodborne Players

31m ago - Bloodborne is its own beast and it will challenge you greatly. It’s best to go in with a fighting... | PS4
40°

Final Fantasy XV: Tabata Doesn’t Get How Fictional Characters Work

31m ago - Final Fantasy XV’s characters’ behavior is whatever the developers want it to be. Including women... | PC
20°

Puyo Puyo Style Puzzler Released for Sega Genesis by Homebrew Developer

31m ago - Carl Williams writes, "Puzzle game fans know the name Puyo Puyo, or a variation including Dr. Rob... | Retro