260°
Submitted by doctorstrange 699d ago | news

SCE Patents Teddy Bear That Gets Sad if You Don’t Play With Him

It’s not easy being a teddy bear – you’re a child’s first love, cuddled every night, cared for like a pet. But then the child discovers electronics, video games, girls. You’re left to lie in the corner gathering more dust than a Wii. (PS3, Tech)

Sev  +   699d ago
If I could punch that Ted movie, I would.
TrendyGamers  +   699d ago
You didn't like it?
Akuma-  +   699d ago
this bear is truly next gen product
Chitown71291  +   699d ago
Go home Sony, youre drunk.
gta2800  +   699d ago
I'm a big fan of those types of movies like Superbad and stuff like that but Ted was kinda lame.
#1.1.3 (Edited 699d ago ) | Agree(2) | Disagree(9) | Report
jony_dols  +   698d ago
Saw Ted in the cinema & wasn't too impressed.
It only became bear-able when you've hit a few bongs of Afghanistan's finest.

*sorry for the sh1t pun*
#1.1.4 (Edited 698d ago ) | Agree(1) | Disagree(3) | Report
dbjj12088  +   699d ago
Hug. You mean hug.
Abash  +   699d ago
If they make a Sackboy version of that bear they'd probably have a hot holiday toy on their hands
360ICE  +   699d ago
A 'hot' holiday toy.

...God, I'm mature for my age.
#1.3.1 (Edited 699d ago ) | Agree(3) | Disagree(10) | Report
Abash  +   699d ago
Uh "hot" is the term always used to describe items that are much anticipated or selling really well

And you sure do look mature with an icecream cone as your avatar
360ICE  +   699d ago
Haha, yeah I know. It was a joke. Granted, a horrible joke.

"God, I'm mature" was just pointing out how stupid that joke was.

...but you somehow didn't pick up on that.
AIndoria  +   699d ago
Ever heard of sarcasm, people ? :P
Red_Orange_Juice  +   699d ago
^^^^nope, no one used sarcasm on n4g until now .....
Axecution  +   698d ago
lol whenever someone explains their joke it gets so unfunny that is becomes amusingly awkward.
MattyG  +   699d ago
Why?!
#1.4 (Edited 699d ago ) | Agree(1) | Disagree(1) | Report | Reply
Red_Orange_Juice  +   699d ago
so they can create some kind of product with it sell it for money
Rockefellow  +   699d ago
Agreed. What a terrible, terrible film.
rpd123  +   699d ago
But it was hilarious...
dbjj12088  +   699d ago
This is just weird. Way too many weird applications for this kind of technology.
Knight_Crawler  +   699d ago
Pedo bear want this to happen.
knifefight  +   699d ago
That was my first thought too.
Megaton  +   699d ago
I think you've had enough, Sony. Go home and sleep it off.
SilentNegotiator  +   699d ago
Sony's engineer team throws together another patent.

People act like it's releasing tomorrow in place of Uncharted 4.

Happens every week, it seems.
momthemeatloaf  +   699d ago
Sony wants that Wii crowd
Dark5tar1  +   699d ago
So its like ROB or Ted?
i_da_pappy  +   699d ago
How about a PS3 that screams in agony when it's dying? Lol j/k.
Conzul  +   699d ago
OMG I just visualized that! ROFL!

ho shit you just made my day
Rockefellow  +   699d ago
Please, no. I'd be in an insane asylum after my third PS3 broke a few weeks ago.
Y_5150  +   698d ago
My PS3 did that once...Freak me out in the middle of the night.
CalvinKlein  +   699d ago
the next generation Teddy Ruxpin.
Eldyraen  +   699d ago
Makes me think of the movie AI personally--but I thought the same thing as well. I had one when I was growing up ;)
cannon8800  +   699d ago
Artificial Intelligence is an epic movie. Never gets old too.
Eldyraen  +   699d ago
I'd buy one and make it face a corner just to watch it cry--is that wrong?
JonnyBigBoss  +   699d ago
Oh god I want one!
dafegamer  +   699d ago
i wonder if skynet is going to be real one day lol
doctorstrange  +   699d ago
Teddinators
dafegamer  +   699d ago
XD *slow clap*
Convas  +   699d ago
*Queue Inception horns, rumbling bassline, and deep, serious narrator*

"Neglected for the last time, these teddies mean business."

In theaters Summer 2014!
#10.1.2 (Edited 699d ago ) | Agree(4) | Disagree(1) | Report
Cryptcuzz  +   699d ago
If made in conjunction with a kids game with enough depth and content, I can see this being a hit with kids if advertised correctly.

Of course the bear or anything they deem more marketable would have to be bundled with the game at a reasonable cost.

On top of that, if they make more versions of the "bear" with different personalities, both outside and through the game and sell them like those Skylanders game, it might be a hit for them.
insertcoin  +   699d ago
Children should not be taught to hug bears anyway. Unless you're on Fulsom Street.
kevinsoy75   699d ago | Spam
GreenRanger  +   699d ago
"It’s not easy being a teddy bear – you’re a child’s first love"

Related image(s)
RPG1201  +   699d ago
I truly hate Ted and everything it stands for.
doctorstrange  +   699d ago
Technology, Entertainment and Design?
Eldyraen  +   699d ago
Nope, Theodore as everyone knows Simon is the best and Alvin is just a pretty face.
BitbyDeath  +   699d ago
How sad, should you not leave sharp objects around kind of sad?
kma2k  +   699d ago
Serisouly some of my kids toys anoy me enough already i really dont want some damn bear telling me to play with it!
brandonb21  +   699d ago
i loved that movie gawd...
rainslacker  +   699d ago
Furby says, "Hi"?
Tsukuyomi  +   699d ago
GATHER MORE DUST THAN THE WII LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! that was funny yo
BananaEatingSquid  +   699d ago
I liked Ted a lot too.

But this patent... this seems kind of creepy. Especially the thing about following your gaze- when I was little I used to be scared at night that my stuffed animals were watching me.
THC CELL  +   698d ago
this is old? http://www.pushsquare.com/n... ok im wrong
#22 (Edited 698d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
Blacklash93  +   698d ago
If you ignore it long enough it starts telling kids to murder their parents and everyone getting in the way of playing with it.
TemplarDante  +   698d ago
A Teddy like the bear in that movie A.I :)
Awesome! I would train it to kick a Nintendo fanboy in the nuts everytime articles relating to how "the Wii U CPU is slow and it doesnt matter" make it to the front page. The evolution of Eye Pet meets Tamagotchi meets Chucky the Goodguy doll in the making! lol

EDIT: this is actually the second patent for a doll/teddy like this. There was one dated 2011 and 2012.
#24 (Edited 698d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
Soldierone  +   698d ago
I hope they don't have "in game" friends lol first think I thought of when reading this was the old Microsoft buddies that sat there and annoyed the hell out of you in Office, unless you were wasting time messing with them.

On a row of tests and being busy, I don't want my video game console making it even worse by feeling neglected haha
goldwyncq  +   698d ago
Pedobear version, anyone?

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
40°

Final Fantasy XV - Brand New Gameplay Walkthrough

12m ago - Brand New Gameplay Walkthrough of Final Fantasy XV. | PS4
20°

Chet & Jon Episode 136: Lapsed Pros

12m ago - 20 games in 40 minutes from veteran games writers Chet Roivas and Jon Denton. This week: grey tru... | PC
20°

Madden 15: Week 9 Roster Update

27m ago - As week 9 rolls around, Madden 15 continues to change with the on the field action. There are som... | Xbox 360
40°

The New Trailer for ‘This War of Mine’ is Captivating

28m ago - Today, 11 Bit Studios shares gameplay footage in an epic trailer of their upcoming game titled Th... | PC
Ad

Amazon Gift Card Giveaway!

Now - Pick a favorite developer and enter to win one of 5 $50 Amazon gift cards! | Promoted post
20°

Carlie Presents - The Art of Naughty Dog

28m ago - Carlie shares art from games very close to her heart in this art book that takes a look into Naug... | PS2