70°
Submitted by edureboucas 617d ago | review

Entertainium's Shadow of the Colossus HD Review

Is this HD remake worth stabbing? Entertainium answers that and a few more questions in our review of Shadow the Colossus HD. (PS3, Shadow of the Colossus) 3/5

Axecution  +   617d ago
Shadow of the Colossus a 3/5 lmao okay
Hicken  +   617d ago
I don't agree with that, either.
AusRogo  +   617d ago
Is it really that good? Man I still haven't even played it yet..
Imalwaysright  +   617d ago
Imo SoTC is better than 99.5% of games released this gen so yeah to me at least is that good.
frjoethesecond  +   617d ago
Trolling for hits it seems.
Wintersun616  +   617d ago
So he didn't learn to control the horse and he thinks the game is repetitive? WTF?! Yes, you can describe the game as Find Colossi, Kill Colossi, repeat 15 times, but the battles make this game the opposite of repetitive.
Finalfantasykid  +   617d ago
I could see this game being amazing when it first came out on the PS2(sorry, I never played it when it first came out), but after playing the HD remake I felt the same as this review. The gameplay just seemed dated, and I also found it repetitive. Ico on the other hand was awesome, probably because the control system was so simple, and it is hard for a simple control scheme to be dated. Both are great in 3D I should add, especially ICO, I was left wowed many times.

For me ICO = 5/5, SOTC = 3.5/5
terrorofdeath  +   617d ago
Question, is the frame rate better now in the remake? That kinda bothered me in the original.
Otherwise, amazing game.
edureboucas  +   617d ago
Yes the framerate is better this time, definitely. I personally like this game a lot, however our reviewer did not, sadly.

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
40°

Paul Cuisset Talks Subject 13, VR Support and Adventure Videogames

10m ago - VRFocus - The adventure videogame genre has experienced something of a revival in the past few ye... | PC
40°

YouPorn Making An Entry Into E-sports

11m ago - Remember when we said YouPorn wanted to sponsor a Dota 2 or Lol team? It seems like their plans w... | PC
10°

Let’s Talk Games (LTG) Videogame Merchandise

16m ago - "This week we take a look at a butt load of Videogame Merchandise and I break down a little infor... | Culture
10°

Lovely Planet review: the Super Meat Boy of first-person shooters | Games in Asia

16m ago - Games in Asia says: "Very few games have you grinning like an idiot throughout your entire playth... | PC
Ad

Start Making Games for the PS4

Now - Want to design the next generation of video games? Start learning game design today. Click for more info on how to get started. | Promoted post
10°

Wayward Manor Review – Enter Sandman | Metro

25m ago - Metro - "We’re always very suspicious when people from completely different mediums decide they’r... | PC
Related content from friends