350°
Submitted by I-Pod 1030d ago | video

GTA 5: Fake Gameplay Video Provides More Than 3,000 Comments On YouTube

PC Games writes: "Now it has a relatively new, fake gameplay video of GTA 5 done on YouTube, with more than 3.000 comments. Although each may be clear that these are not real scenes from GTA 5, the number of clicks to the video go steadily upward." Check out more about that story after the break! (Grand Theft Auto V, PC, PS3, Xbox 360)

Attached Video
greenpowerz  +   1031d ago
LOL

Looks like an late Xbox 720 and PS4 game.
Derekvinyard13  +   1030d ago
looks good, but its def fake. his yt account shows
inveni0  +   1030d ago
Definitely did a good job of faking the GTA vehicle physics.
Autodidactdystopia  +   1029d ago
This to me is very obviously rayraced and prerendered.
Autodidactdystopia  +   1029d ago
why the disagrees?

it IS both prerendered and raytraced.

i was just mentioning that to me those facts are very obvious.

the use of very accurate reflections tells me tha it is "raytraced"

and the Global indirect illumination being used is as of yet only possible in rendering suites, which lets me know that it is prerendered.

the fact that i use this software on a regular basis tells me why this is very obvious to me.

i dont get "ze probleme"
AngelicIceDiamond  +   1030d ago
You guys don't know. GTA 5 could look like this on PS4 and 720.

Imagine, next gen could very well look like this.

Not saying it will not saying it won't but the possibilities are there nontheless.
GuyThatPlaysGames  +   1030d ago
We all know it won't look like that. Next gen consoles will only look equal to a mid-grade gaming pc. Geez people get with the program and get your heads out of your asses.!!!
BlackKnight  +   1029d ago
It won't look this good, you can tell from the side mirrors and the general clarity of the car reflection that ray/pathtracing is being used. Even a PC equipped with a GTX 680 would struggle to get 30 FPS at 720 with that quality of tracing/motion blur/HDR.
#1.2.2 (Edited 1029d ago ) | Agree(2) | Disagree(2) | Report
greenpowerz  +   1030d ago
WTF? What's with the disagrees? You really think the 360 and PS3 could pull that off? LMAO
vortis  +   1030d ago
Fanboys have a hard time facing reality.

=/
FlameBaitGod  +   1030d ago
Im sorry to disappointing anyone but next gen consoles wont look like that, at least the detailed environment. The guy probably has a GTX 660 if not a better card under the hood of hes pc.
BlackKnight  +   1029d ago
I don't think this was even real time. You can tell from the side mirrors and the general clarity of the car reflection that ray/pathtracing is being used. As you said, a PC equipped with a GTX 680 would struggle to get 30 FPS at 720P with that quality of tracing/motion blur/HDR.
FlameBaitGod  +   1029d ago
You can do the side mirrors and change of view in almost if not all pc games tho xD
wastedcells  +   1030d ago
It's a red dead redemption mod!! lol
dboyc310  +   1030d ago
And I Bet anything a lot of people thought it was real haha It's amazing how dumb people could be
attilayavuzer   1030d ago | Bad language | show
Justin559  +   1030d ago
Thats Eight Days. A Playstation Exclusive that was eventually canned.
Irishguy95  +   1031d ago
How do we know they ain't real?
Muffins1223  +   1031d ago
Dude.....this is not gta.This is just a artist rendering that this guy made.Looks nothing like gta and the car model is horrible btw and i you go on hes channel,he has fake iphone 5 video and etc.
JetsFool3500  +   1029d ago
Im Guessin You Dnt Like Tha Lincoln Navigator Cuz That's Wat It Is - The Shitty TailLight
#2.1.1 (Edited 1029d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report
t0mmyb0y  +   1030d ago
Cuz of ur engrish dog
Timesplitter14  +   1029d ago
If you get familiar with 3D animation, you'll instantly notice this is pre-rendered. There's no way lighting like this can be real-time, not even on the best PC available today
hundsgemeini  +   1031d ago
Is this not GTA 5? Looks real
rajman  +   1031d ago
Just look at the uploaders other videos, he's a damn good animator who likes to troll, hence his earlier GTA 5 videos and iPhone 5 trolling
Pintheshadows  +   1030d ago
It has that same conceptual feel of the Eight Days trailer, and it doesn't look like the current consoles would be able to handle it.

It's pretty impressive though. Maybe R* should give him/her a job.
claud3  +   1031d ago
Desperate attempt at nothing
Shotcalm  +   1030d ago
and success ;)
Cam977  +   1030d ago
Animation.
TheModernKamikaze  +   1030d ago
It may be fake, but the uploader is very good at animation.
CryWolf  +   1030d ago
This is not a fake its a alpha test of the GTA V guys I remember hearing about this back in late 2011 that somebody leaked out some pre-alpha test videos of the game before Rockstars even announced GTA 5 trailer.
#7 (Edited 1030d ago ) | Agree(0) | Disagree(21) | Report | Reply
jd666  +   1030d ago
Have u never heard about the boy who cried wolf Mr CryWolf?
vortis  +   1030d ago
Dude, he's crying wolf right now.
ChimpWunk  +   1030d ago
LOL
DeadManMcCarthy  +   1030d ago
The guy has talent, he should be working for a big time animating company instead of making fake videos though.
DeletedAcc  +   1030d ago
Nice goin!!
phinch  +   1030d ago
would have been better if the chopper created a dust cloud
kingPoS  +   1030d ago
LOL that's not GTA5 that's Red Dead with cars & heli's Hahahaha.
RyuX19  +   1030d ago
Looks like crap to me. Everything looks too clean, too fake.
#13 (Edited 1030d ago ) | Agree(2) | Disagree(2) | Report | Reply
cannon8800  +   1030d ago
If it looks too clean, how does it look like crap? lol
vortis  +   1030d ago
I've been seeing these kind of comments a lot, people saying stuff looks fake because it's "too clean".

Never in my life would I have guessed that you could tell real-life from a game because real-life looks like s**t.
RyuX19  +   1029d ago
Ha ha lol You know what I meant. It doesn't feel real. Its like a bad CG movie.
mamotte  +   1030d ago
It's awesome. Dat rocks looks so real, I cant even wait to drive between those awesome rocks.

Even if it was a real GTA5 gameplay, I doubt a desert would be the best play to show how awesome the game will be.
ForROME  +   1030d ago
That looks weak. Just cause looks better than that.
AngelicaFernandez22   1030d ago | Spam
ImReallyThirsty  +   1030d ago
Guys you think next gen xbox and ps can pull graphics like these? Cause it looks freaking amazing
#17 (Edited 1030d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
searchbuzz  +   1030d ago
So many video views. The control of the helicopter looks the same as GTA to be fair. The way it sways forward as if the controller joystick is being nudged. Either way, a very good animation if it is one.
neogeo  +   1030d ago
It's not perfect but the lighting looks so damn real almost raytraced. I love it.
Orionsangel  +   1029d ago
It probably is fake, but I wouldn't put it passed developers to blatantly lie and say it's not real footage, just to cover their asses.

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
20°

I Locked Glitch Games’ Simon Pearce and Graham Ranson In a Room to Discuss “Forever Lost”

5m ago - Appunwrapper writes: "I started a new series recently here on AppUnwrapper, where I interviewed S... | iPhone
40°

Sheltered is now available for free at Xbox One Game Preview

45m ago - Team 17's post-apocalyptic survival simulator, Sheltered, is now available at the Xbox One Game P... | Xbox One
Ad

'Warhammer: Arcane Magic' - a Digital Boardgame for iOS

Now - Arcane Magic is a turn based strategy game set in the Warhammer universe. Play it now on Ipad and Iphone. | Promoted post
40°

Worms WMD coming in for a landing early 2016

1h ago - Gameplay trailer from Gamescom shows Team17's new strategy game - and its new additions - in action. | PC
40°

How Could Mass Effect Be Adapted Into A Movie?

2h ago - Overmental: Bioware struck gold with the Mass Effect series, delivering a setting and characters... | Culture
40°

Camelot Unchained: Reached Stretch Goal, Introduced 'Stealth Unchained'

2h ago - After smashing through their last stretch goal, Camelot Unchained add a new one. | PC