160°
Submitted by Criminal 768d ago | rumor

Report - BF3 Premium Members Will Not Have Access to Battlefield 4 Beta

MP1st - Since the official reveal of Battlefield 4 beta access through Medal of Honor: Warfighter first print, EA has confirmed that there will be other ways to access the beta, but it seems being a Premium member isn't one of them. (Battlefield 3, Battlefield 4, PC, PS3, Xbox 360)

Hard to tell
Is this rumor true? Rumor votes 14
Dlacy13g  +   768d ago
Kinda shitty EA... I mean you ask your loyal followers to pony up cash equal to a new game for BF3 Premium and yet you give no future code to BF4 beta and instead I have to buy your shitty Medal of Honor game? Gotta love marketing.
Ares84HU  +   768d ago
I agree with you that Premium members should be getting a beta code for BF4 but at the same time we are getting so much DLC for BF3 it's crazy. I think that $49.99 is worth it for the premium if you are a BF fan.

But they should give us the beta. After all, whoever purchased Premium must be a BF fan. Casuals will not spend on it.
#1.1 (Edited 768d ago ) | Agree(8) | Disagree(3) | Report | Reply
Gamesgbkiller  +   768d ago
you can talk anything BUT Medal of Honor .
its not shity game as said
and maybe the beta will be open just like BF3 beta!
We don't know !
leogets  +   764d ago
it will have open beta. the early access is 48 hrs only. doesnt bother me as servers will be horrid on the innitial opening. ;)
yoyo12121  +   767d ago
I disagree letting 800,000 people access the beta would be kinda bad
How are you going to get people's opinion?
Dlacy13g  +   767d ago
Hold the phone... (If I am interpreting you incorrectly then I am sorry) Are you saying getting 800,000 BF3 Premium players into the Beta would be worse than getting XYZ number of players that get access because they bought a different game?

Being very honest, IF this was actually a real Beta then EA and Dice should be trying to get BF3 players into the Beta because they would have the most to add in terms of Beta feedback...NOT some joker who buys Medal of Honor and gets access as a perk.

Clearly this "Beta" is nothing more than what is becoming the norm and that is "Beta" offerings as pre-order / purchase incentives.
Traxphantom  +   767d ago
I agree with yoyo12121. Besides people bought BF3 Premium Membership and not BF4's.
rufusman91  +   768d ago
Its EA can u expect better?
ChocalateDog203  +   768d ago
Pretty much this, when I heard of a BF4 beta I didn't think for a moment I'd be getting anything for "free." And it wasn't in the promises Premium gave so I see no reason to be pissed.

Oh well, I'm sure it'll go public, and when it does we'll see if it can beat BF3.
#2.1 (Edited 768d ago ) | Agree(3) | Disagree(0) | Report | Reply
WeskerChildReborned  +   768d ago
Wow that just seems kinda messed up even though it wasn't promised for the premium service but it would make it more worth the price even though it already is.
MacUser1986  +   768d ago
That's umm...kind of ridiculous to be honest.

I don't play either Call of Duty or Battlefield but that's kind of a stab in the back to there loyal fans who put down extra cash for that subscription price especially if they have Xbox Live which also costs money.
LOL_WUT  +   768d ago
Glad I didn't buy premium.
AO1JMM  +   768d ago
Why?

It is still worth it for the price of the map packs alone.
Straightupbeastly  +   768d ago
Lol get owned
Xx-ADITYA-xX  +   767d ago
No.
BOOOOO!!!! It should be offered to BF3 Premium Members.
StayStatic  +   768d ago
"Keep in mind, this piece is labelled “report” as this is in no way official confirmation since many different EA representatives handle the Battlefield’s official Twitter account."

One would hope this is false information or that is just pathetic.
Abdou23  +   768d ago
Most of them are idiots TBH
#8.1 (Edited 768d ago ) | Agree(2) | Disagree(0) | Report | Reply
FarCryLover182  +   768d ago
When I signed up for Premium, I had no promises about a BF4 beta. Nothing gained, nothing lost.
ExCest  +   763d ago
Pretty much
ginsunuva  +   768d ago
Don't worry this is probably 2 days early access like all the other times. Are there people in this world who really need a beta 2 days early?

Plus what happened to betas being legit testing groups, not advertising.
Sainox16  +   768d ago
Wow kinda shitty
Abdou23  +   768d ago
That kinda sucks,EA reputation keeps getting one hit after another.
Buljo  +   768d ago
They kinda got enough already.
MiamiACR21  +   768d ago
They are announcing that the only way into the early beta is through pre-ordering Medal Of Honor Warfighter. This is a simple marketing tactic, because if you read the article and their quotes, they do not confirm or deny that premium members will not be able to access it. But I will tell you right now premium members will be granted access, but ONLY after they have what they deem 'Appropriate' pre-order numbers for their new Medal of Honor game.
venom06  +   768d ago
People are so stupid... Premium is giving people exactly what's Dice said it would give people. People got exactly why they paid for. Awesome content in the form of 5 dlc maps, guns and vehicle... Now stupid entitled nerds are trying to get something for nothing.
iamlegend9999  +   767d ago
oooooh, people are gonna be mad. lol
NYC_Gamer  +   767d ago
People who brought premium are getting what they paid for BF3 content...EA/Dice never promised anything other than that to be honest...
glennco  +   767d ago
after the last MoH/BF3 beta debacle why would anyone preorder for the next one.
AusRogo  +   767d ago
Doesn't bother me. Love Battlefield and I'm saving money with premium, and ill be pre ordering later on for Warfighter. Don't know why people are saying Warfighter will be shitty, the first one was good and Warfighter can only improve.
Huarle  +   767d ago
What's the point anyway. I'm pretty sure it's going to be an open beta again, the MOH guys only have a headstart.
gamerpeeknet  +   767d ago
And anyway why should the premium of BF3 game get the access to the BF4 beta. In my opinion this rumor is pointless, why would anyone even expect to get it this way. I wasn't even thinking this way... Premium is like the map packs and nothing more + they would said already if the Premium players will get it.
Emilio_Estevez  +   764d ago
Did it say somewhere that they would? They'll prolly throw it in if people make a stink anyway

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
20°

Evolve Interview PAX Prime 2014

11m ago - Interview with Phil Rob on "Evolve", upcoming co-operative multiplayer FPS from 2K. | PC
10°

China's Papaya goes from games to ads

11m ago - When Shen Si launched Papaya Mobile in 2008, she saw it as a social mobile gaming company that wo... | Industry
20°

PAX Prime 2014 COD Online Aliens Zombies Gameplay

23m ago - Check out the latest gameplay of Call of Duty Online Aliens Zombies Gameplay Up to 6 Players in o... | PC
40°

Having problems with Amazon buyout of Twitch? Here are a few alternatives

32m ago - Tech Times: "Despite several fans favoring Amazon's buyout of Twitch, we're certain that some fol... | PS4
Ad

Looking for a great Pokemon Community?

Now - Look no further. Join us at the BulbaGarden Forums, the best community for everything Pokemon | Promoted post
30°

IGDA's condemnation of online virulence is noteworthy, but fruitless

35m ago - In light of IGDA's recent statement condemning online harassment of creatives, Continue Play's Jo... | Culture
Related content from friends