Top
160°

Do Video Games Affect Your Political Views?

"
A recent tweet sent via Twitter from @PoliticalLetter struck a chord with me. The tweet read: “Dear Video Game Designers: Create content that gets people to revolt against the upper class, instead of the usual imperialist propaganda. I had to pause and reflect for a few minutes, I don’t think I had ever heard of video game content being described as “imperialist propaganda” before so what the heck were these people talking about?"

Read Full Story >>
explosion.com
The story is too old to be commented.
versusALL2341d ago

Nope, not in the slightest.

Hellsvacancy2341d ago (Edited 2341d ago )

Lol wtf, no, games do NOT affect my political views, my political views come from the fact the governments dont work

Oh, and watchin this helped http://www.zeitgeistthefilm...

Anon19742341d ago (Edited 2341d ago )

Yeah, governments don`t work...Ok there. Personally, I prefer to let facts be my main influence when considering political and social views. You know, as opposed to nonsensical, conspiracy nonsense based solely on anecdotal evidence or mixing truth with complete falsehoods in hope that the actual truth when used in context with the lies will make the lies more palatable.

But, you know, one man`s complete and utter bullshit like that zeitgest film is another man`s truth. If that other man can`t be bothered to do even a cursory amount of research to see through this propaganda piece. But hey, the guy did attempt to edit the movie to take out some of the more obvious lies in the end, even though the whole thing was still ridiculous.

Now as for games influencing social and political views, I don`t think they do any more so then any other type of media. Wherever people are writing stories, their views, beliefs and experiences will often seep through. This is nothing new.

h311rais3r2341d ago

Uh....zeitgeist has been debunked several times bro........dO some real research....

Kurt Russell2340d ago

Tbh at the next election I'm voting Sonic the Hedgehog.

yabhero2341d ago (Edited 2341d ago )

Nope, but my religious views effect my political views and both effect what games I play.

barb_wire2341d ago

F the politicians and their own self serving interests, regardless of the party they belong too..

mendelboaz2341d ago

Aha, so you're saying communism is self-serving?

Reverent2341d ago (Edited 2341d ago )

Meh, all political parties are just crap spewing propaganda to keep the country fighting against each other and keeping us distracted from what's ACTUALLY going on. Hell, America is supposed to be a free country but in reality, our government still pulls all the strings and gives us the illusion that we actually have a say in it.

ShaunCameron2341d ago

<Hell, America is supposed to be a free country but in reality, our government still pulls all the strings and gives us the illusion that we actually have a say in it.>

Actually it's special-interest groups that pull all the strings in America and the rest of the Western world. The people having any real say in what goes on is an illusion, so is freedom and equality. It's hard to say you're free when you're forced to fund programs and causes that you never approved of. And it's hard to say you're equal when the able are being shortchanged and outright robbed in order to prop up the unable under the guise of "levelling the playing field", just because having standards in the view of the unable and their supporters is discrimination. This is what all-inclusive really means.

ShaunCameron2341d ago

They all work for special-interest groups only interested in working the system to their advantage at the people's expense trying to make themselves look good to them for votes. Liberals and Conservatives alike.

2341d ago
Show all comments (24)
The story is too old to be commented.