190°
Submitted by Valay 1034d ago | news

Tales of Xillia announced for the West

Good news, Tales fans. Tales of Xillia is heading westward. (PS3, Tales of Xillia)

Alternative Sources
Kanzes  +   1034d ago
YES! remember guys we gotta show our ENTHUSIASM so we can get Xilia 2 in 2014!
Ranma1  +   1034d ago
I loved tales of Vesperia, i dont know how IGN gave Vesperia an 8.2 but FF13 an 8.9.

Vesperia to me is at least a 9.0
Hicken  +   1034d ago
What does FF have to do with this? Vesperia is hardly relevant, so a game from another franchise is DEFINITELY off-topic, and yet...

Oh, wait. It's Ranma. Nevermind.

Damn, I'm falling behind. Still haven't finished Abyss or Graces, though I know I'm close to the end of Abyss. Gotta get my hands on a 360 to play Vesperia. And already Xillia is coming? Got some work to do.
LOGICWINS  +   1034d ago
"I loved tales of Vesperia, i dont know how IGN gave Vesperia an 8.2 but FF13 an 8.9.

Vesperia to me is at least a 9.0"

Is it possible that different people may have different opinions concerning a videogame?
DivineAssault  +   1034d ago
ign get fools to review games & are sometimes biased.. Some companies send them a copy 30 days early & they get so pumped n praise them for it & some do it normally & have someone who doesnt like that genre do the review
BuffMordecai  +   1033d ago
Namco didn't pay them for the review.
Crystallis  +   1034d ago
I think Tales of graces F already did that. It sold over 300k in the states which was unexpectedly great for Namco Bandai.
Lavalamp  +   1034d ago
No. It didn't chart anywhere near those numbers.
Snookies12  +   1034d ago
@Lavalamp1138 - If I didn't, that's a real shame... Best RPG I've played in years and it deserves great sales unlike a few really high profile games out there I won't mention.
ritsuka666  +   1034d ago
Tales of Graces sold only 60 k in NPD dude..Graces didn't make top 10 in NPD.

http://tales.namco.com/foru...
#1.2.3 (Edited 1034d ago ) | Agree(2) | Disagree(0) | Report
Xwow2008  +   1034d ago
HELL YEAH :))
guitarded77  +   1034d ago
Yup... best news all day. I'm ready for a good JRPG. Along with Ragnarok Odyssey, Ni No Kuni and New Little King's Story I should be set for a while.
#2.1 (Edited 1034d ago ) | Agree(1) | Disagree(0) | Report | Reply
bakura   1034d ago | Spam
Cloudberry  +   1034d ago
Oh
.
Y E A A A H .
LightofDarkness  +   1034d ago
AHHHHHHHHHHHH!!!!

....

I mean, good show. Yes.
r21  +   1034d ago
i was just complaining about the the lack of a Tales of Xilia in another article and lo and behold, its finally coming out internationally :O
Sigh  +   1034d ago
OMG
HECK YEAHHHHH! Ni No Kuni & this i'm highly anticipating from Namco Bandai!
xtheownerzx  +   1034d ago
YES! I am so happy Namco has mad me a happy tales Fan!
Dmd  +   1034d ago
Good. Now bring Vesperia (ps3) too! I still want it!
tarbis  +   1034d ago
First day buy for me!
Summons75  +   1034d ago
About freakin time! release it this year if you truly love us
Son_Lee  +   1034d ago
Best news this year, not just in games.

Then I hear a new Sailor Moon anime is coming out next year.

2012 BETTER NOT BE THE APOCALYPSE BECAUSE 2013 IS GOING TO BE AMAZING.
Relientk77  +   1034d ago
Ok this is awesome news

Wooooooo
DivineAssault  +   1034d ago
im so excited for this.. Ive been wanting this game for a year already & now gotta wait another yr prolly.. Japan will have part 2 by the time we get this 1.. I dont care tho, as long as i get to play this.. I havent enjoyed a jrpg since vesperia & that was YEARS ago when xbox used to get good games...

another sony exclusive for xbots to gulp down lol.. they dont care tho cuz they have COD & get the dlc a month before us lmao..
#14 (Edited 1034d ago ) | Agree(1) | Disagree(1) | Report | Reply
Donnywho  +   1034d ago
This is awesome, just don't tell me it has regenerating health and ruin another day for me.
iWishTifaWasReal  +   1034d ago
canadians are not considered americans uknow o.O
Emilio_Estevez  +   1034d ago
I know a few peeps that will be quite exited by this.
juniorpop  +   1034d ago
HELL FUCKING YEAHHHH!!!
Sino  +   1034d ago
YAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYY.. . i dont have a ps3
Cryptcuzz  +   1034d ago
Can I get a WOOT WOOT!!!! Been waiting for this and hoping for this announcement ever since last nights tease.
Qrphe  +   1034d ago
OMG_YES_YES_YEEEEES_Bison.flv
JaggedCarpet  +   1034d ago
❤ ♥ ♡ ❥
#22 (Edited 1034d ago ) | Agree(0) | Disagree(0) | Report | Reply
Spenok  +   1034d ago
WOOOOOOOOOHOOOOOOOOO!!!!! I LOVE YOU NAMCO BANDAI!!!!!
TheDivine  +   1034d ago
ITS A CELEBRATION BITCHES!!!

This one looked soo good. Still need to finish Abyss and get Graces but ive got time. Hope this rivals Vesperia (best Tales game yet IMO) since theyre both made for HD consoles.
tiffac008  +   1033d ago
Bamco take my cold hard earned money now!!!
izumo_lee  +   1033d ago
Thank YOU LORD!!! THANK YOU!!! I guess our voices have been heard with the support Tales of Graces F received Bamco had no choice but to do the right thing. No more of this making a great game & not releasing it in the West crap.
ZeroX9876  +   1033d ago
When they said that the sales of Graces F was going to decide if another game from the series was ported over or not, I bought Graces Right away!
Happy to see this one coming, still hoping that vesperia would someday make it's way over here.

Add comment

You need to be registered to add comments. Register here or login
Remember
New stories
20°

Turn Based RPG Terror in Monsters' Den: Godfall

8m ago - Marcus Estrada writes: "Monsters' Den is a series with a history. Started in 2007, this web game... | PC
40°

Co-Optimized: Dragon Age Inquisition: Dragonslayer

35m ago - Dragon Age: Inquisition's cooperative multiplayer got a free upgrade with the Dragonslayer expans... | PC
Ad

Help Myriad get through Steam Greenlight!

Now - Myriad is a twin-stick shooter that grows more beautiful the better you play, where you build and then destroy the game space in glorious chain rea... | Promoted post
30°

Omega Agent Gets First Trailer

42m ago - VRFocus reports on the reveal of the first full trailer for Fireproof Games' Gear VR title, Omega... | Android
30°

True Romance: Sex Ed Through Videogames

42m ago - What it's like to learn about sex through eroge games. | PC
30°

God Game ‘Crest’ Improves Cannibalism and Consequences

43m ago - J Station X: God game Crest improves cannibalism and consequences in its latest update. The game... | PC